  • Data: 2006-01-22 20:51:10
    Temat: Re: Śmierć osoby na którą jest jednoosobowa DG raz jeszcze...
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT> szukaj wiadomości tego autora

    sg napisał(a):

    > OK, ale jak rozumieć to, że niewiadomo kto odziedziczył spadek, bo w
    > sądzie może się pojawić jakiś testament i sprawa będzie wyglądać
    > inaczej, czy w takim razie osoba, której się wydaje, że coś dziedziczy
    > może przed wyrokiem sądu zarządzać majątkiem ?
    >
    > sg

    to może podrążę temat dalej, np tutaj:
    http://www.ipis.pl/artykul.php?idartykul=1067&poddzi
    al=Likwidacja%20firmy
    jest jasno napisane że w przypadku likwidacji firmy robi się spis z
    natury i płaci zaległe podatki itd. Towar, który jest w sklepie i inne
    rzeczy wchodzą do masy spadkowej i raczej średnio to widzę, że można tym
    dysponować przed orzeczeniem sądu i zapłaceniem podatku od spadku.
    Czy poprzednie posty mam rozumieć w ten sposób, że jak ktoś umiera, to
    nie następuje automatyczne likwidowanie firmy... Ostatnio był nawet
    artykuł w Forbsie o testamentach i był przykład firmy Ajmex z Płocka,
    która była prowadzona jako indywidualna DG, po śmierci właściciela
    trzeba było wszystko sprzedać i zwolnić prawie 500 osób, więc jak to
    jest, bo raczej taka firma jak Ajmex miała chyba niezłych prawników, co?

    A do tego może wszyscy którzy coś piszą podali by podstawę prawną
    twierdzeń z poprzednich postów, bo chętnie bym się dowiedział gdzie to
    jest opisane i jak ma się do ustaw cytowanych w artykule z powyższego linka.

    pozdrawiam
    sg.