  • 121. Data: 2013-06-23 17:08:11
    Temat: Re: Śmieci po nowemu
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Wojciech Bancer" <p...@p...pl>

    > [...]
    >
    > Ja mieszkam w nowym bloku i też jest taniej.
    > Oczywiście przy założeniu segregacji.

    A segregacja ile kosztuje Ciebie ?

  • 122. Data: 2013-06-23 17:47:38
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "hiki o!" <h...@a...pl>

    > a jak przyjedzie pierwsza smieciara na segregowane i wymiesza wszystkie
    > posegregowane smieci z roznych pojemnikow ladujac to razem to juz calkiem
    > kazdemu sie odechce.
    >
    > ja planuje robic podzial na segregowane i niesegregowane - z jednym
    > dodatkowym pojemnikiem, bo skoro i tak posegregowane trafia do jednej
    > smieciary...

    Nie lepiej i taniej byłoby gdyby oni to segregowali ?

  • 123. Data: 2013-06-23 19:36:15
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2013-06-23, John Kołalsky <j...@k...invalid> wrote:

    [...]

    > A segregacja ile kosztuje Ciebie ?

    Nie rozumiem pytania.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 124. Data: 2013-06-23 20:29:51
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-06-23 19:36, Wojciech Bancer wrote:
    > Nie rozumiem pytania.

    Pytanie jest o tego żelaznego wilka zwanego dla niepoznaki "segregacją
    odpadów" co to, jak powszechnie wiadomo, w wolnych chwilach pomiędzy
    uprzykrzaniem życia ludziom gwałci dziewice i sika do mleka.

    Hint dla pytającego: ile czasu może zająć podjęcie decyzji do którego z
    trzech worków wrzucić to co aktualnie trzymasz w ręku i dlaczego jest to
    czas w zasadzie niemierzalny.

    Disklajmer: powyższe nie dotyczy sortowania odpadów w Hrubieszowie.
    Gdzie prawdopodobnie najpierw trzeba się napić ażeby zrozumieć IMHO
    pokrętną logikę użytą do skomplikowania banalnego - jak by się wydawało
    - problemu sortowania odpadów.

    Piotrek

  • 125. Data: 2013-06-23 23:18:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:
    > Osobnik posiadający mail w...@g...pl.invalid napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > ustawowy - bzdura...

    no wlasnie nie, bo to ustawa pozwala okreslic warunki firmom wywozacym
    smieci

    > jeśli nie wyełnisz umowy - zgoda.

    czyli jak nie odkrecisz butelki albo nie zgnieciesz puszki, jak sobie
    firma tak ustali.

    > Bzdura. Posegregowane lub nie nie jest rozpoznawane na podstawie jednej
    > butelki.

    a na podstawie czego wg ciebie?

  • 126. Data: 2013-06-23 23:19:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Wojciech Bancer wrote:
    > On 2013-06-23, witek <w...@g...pl.invalid> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Jak na razie u nas problemów z segregowaniem nie było.
    > Ale to nowe osiedle, tutaj było tak "od początku".

    narazie to nie bylo ustawy.

  • 127. Data: 2013-06-23 23:21:22
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    RadoslawF wrote:

    > Dlaczego ?

    bo wysyla tylko jedna deklaracje jak spoldzielnia.
    Chyba, ze sie podzieli na dwie.

    > Spółdzielnia ma teoretycznie dwa śmietniki (murowane budynki)
    > w jednym będą zbierane śmieci segregowane w drugim nie segregowane
    > i za część mieszkańców spółdzielnia zapłaci stawkę niższą a za
    > część wyższą. Jest jakiś przepis wymuszający na spółdzielni
    > oddawanie śmieci tylko w jednej wybranej grupie ?

    tak,
    jak wyzej. wypelniona deklaracja.

    tak samo w domkach jednorodzinnych.
    nie mozesz zadeklarowac, ze ty segregujesz, a zona nie.

  • 128. Data: 2013-06-23 23:22:54
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    hiki o! wrote:

> [...]
    >
    > ja planuje robic podzial na segregowane i niesegregowane - z jednym
    > dodatkowym pojemnikiem, bo skoro i tak posegregowane trafia do jednej

    wiesz chciec to wszyscy sobie moga.albo robia jak firma zaspiewa, albo
    placa wyzsza stawke. alternatywy nie ma. no moze poza spakowaniem sie.

  • 129. Data: 2013-06-23 23:25:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    John Kołalsky wrote:

    > Użytkownik "hiki o!" <h...@a...pl>

    > Nie lepiej i taniej byłoby gdyby oni to segregowali ?

    oczywiscie ze tak.
    juz dawno odkryto, ze zbyt szczegolowe segregowanie smieci sie po prostu
    nie oplaca i ze duzo taniej wychodzi segregowanie ich na miejscu w
    sortowniach. Ale jeszcze nie u nas.

    U nas bedzie tak jak zawsze. Zadnej firmy nie bedzie stac na jezdzenie
    dziesieciom roznymi smieciarami i wszystko bedzie szlo do jednego wora i
    sortowane potem jeszcze raz. Co zreszta dzieje sie od dawna.

  • 130. Data: 2013-06-24 00:10:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    co następuje:

    > no wlasnie nie, bo to ustawa pozwala okreslic warunki firmom wywozacym

    Czyli nie rozumiesz terminu "ustawowy obowiązek"...

    > czyli jak nie odkrecisz butelki albo nie zgnieciesz puszki, jak sobie
    > firma tak ustali.

    Jeżeli w twojej okolicy firma tak ustali to tak.
    Dlatego trzeba oczekiwać ustalenia rozsądnych warunków.

    > a na podstawie czego wg ciebie?

    Na podstawie ogółu śmieci.
    Jedna butelka nie zmieni niczego w kuble na śmieci.
    Jak bedzie połowa źle posortowana - mozna mówić o śmieciach
    nieposortowanych.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    jest mniemanie, że się nie ma go wcale." Nikos Kazantzakis