    From: Marcin Żyła <m...@m...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Smakowitości za kratkami :-))))))
    Date: Fri, 14 Apr 2006 09:44:55 +0200

    Kaja wrote:

> [...]
    > restauracji, ale posiłki serwowane osadzonym w Areszcie Śledczym w
    > Piotrkowie.
    > Areszt ogłosił właśnie przetarg na dostawę mięsa i wędlin na najbliższy
    > rok. Chce zamówić m.in.: po pół tony kiełbasy krakowskiej, szynki
    > wieprzowej, polędwic kurpiowskiej, miodowej i kanadyjskiej oraz piersi z
    > indyka, a także tonę kiełbasy dębickiej, 3 tony kurczaka faszerowanego i
    > 1,5 t zawijańca drobiowego. Na liście są też skromniejsze pozycje, jak
    > salceson, pasztetowa, kaszanka, parówki, mortadela - informuje "Dziennik

    Jak zwykle typowa Kaja ma kłopot z odróżnieniem ważnej informacji od
    pierdoły.

    Powiedz mi, czy jak masz do wyboru zjeść za 5zł:
    a. gówno zwane parówką
    b. kiełbase krakowską

    wybierasz a czy b?

    Co przeszkadza że administracja wybiera za określone kwoty jak najlepsze
    jedzienie?

    Może karaluchów do celi im jeszcze jako dodatkowy środek karny mają wpuścić?
    Czy fakt, że jakiś szpital się mota z zapewnieniem odpowiedniego posiłku
    oznacza, ze inny człowiek ma jeść takie samo gówno? Nie pojmuje takiej
    Polski Solidarnej.

    > Podpułkownik Andrzej Wojtaniec, zastępca dyrektora aresztu, twierdzi, że
    > to żadne luksusy, tylko takie... nazwy handlowe. - Lepsze wędliny
    > potrzebne są dla osadzonych, którym lekarze zalecili diety, a takich
    > trafia do nas wielu - mówi Wojtaniec.

    cała prawda, gówno prawda i prawda dziennikarska.

    > Tymczasem w szpitalach większość pacjentów jest na dietach, ale... -
    > Szynkę kupujemy tylko na Boże Narodzenie i na Wielkanoc - mówi Krzysztof
    > Saf, kierownik działu żywienia w szpitalu wojewódzkim w Piotrkowie.
    > Dzienna stawka żywieniowa w aresztach wynosi 4,50 zł, a tzw. lecznicza
    > (dla osób na diecie) ponad 5 zł (w szpitalu 3,95 zł). To jednak tylko
    > tzw. wsad do kotła, bo rzeczywisty koszt posiłku dla osoby aresztowanej
    > wynosi około 9 zł.

    Takie prawo i nie ma co dyskutowac.

    > W ubiegłym roku mięso i wędliny dla osadzonych w piotrkowskim areszcie
    > kosztowały około 900 tysięcy złotych.

    I tutaj typowy bełkot i skrót, bo to daje ~ 2465zł dziennie, nie wiem
    ile tam jest osadzonych, ale jak przyjmiemy ~ 1500 to wychodzi: 1,64zł
    dziennie na głowe.

    No Kaju proponuje zejść z posiłkiem do takiego poziomu cenowegi i
    naprzód. Jedz tak przez rok, aż sąd wyda wyrok: niewinna ciekawe jak się
    będziesz czuła i co będziesz mogła.

    Warto pomyśleć przed puszczeniem posta

    Mz