  • 1. Data: 2004-03-29 20:32:24
    Temat: Slub konkordatowy a cywilny
    Od: ".::Mariusz::." <USUŃ_TOmart74@I_TO_TEŻtlen.pl>

    Witam!
    Mam pytanie dotyczace skutkow prawnych slubu konkordatowego wzgledem
    cywilnego.
    Podobno w konkordatowym niemozliwy czy tez utrudniony jest rozwod cywilny.
    Czy to prawda i czy jest wiecej takich kruczkow? TIA

    Pozdrav Mariusz

  • 2. Data: 2004-03-29 20:47:00
    Temat: Re: Slub konkordatowy a cywilny
    Od: kam <X#k...@p...onet.pl.#X>

    .::Mariusz::. wrote:
    > Podobno w konkordatowym niemozliwy czy tez utrudniony jest rozwod cywilny.
    > Czy to prawda

    nie

    KG

  • 3. Data: 2004-03-29 21:23:59
    Od: "Falkenstein" <r...@g...pl>

    .::Mariusz::. wrote:
> [...]
    > Podobno w konkordatowym niemozliwy czy tez utrudniony jest rozwod
    > cywilny. Czy to prawda i czy jest wiecej takich kruczkow? TIA

    Nie. Ślub konkordatowy rózni się tylko tym od cywilnego, że papiery
    podpisuje się w kancelarii parafialnej a nie w USC. Jak na razie prawo
    kanoniczne nie jest stosowane przez sądy państwowe więc z tej strony żadnych
    kruczków nie ma. Chociaż już zdarzają się ludzie, któzy powołują się w
    procesie rozwodowym na wyrok sądu kościelnego stwierdzającego nieważność
    małżeństwa.
    A jeżeli chodzi o "kruczki" to jest jeden. Jak księzulo zapomni wysłać
    papiery do USC to trzeba będzie jeszcze raz brać ślub cywilny. Niekoniecznie
    z ta samą kobietą ;-)

    --
    Falkenstein
    Oderint dum metuant

  • 4. Data: 2004-03-29 21:31:10
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik ".::Mariusz::." <USUŃ_TOmart74@I_TO_TEŻtlen.pl> napisał w
    wiadomości news:c4a176$3fh$1@atlantis.news.tpi.pl...

    Ślub konkordatowy po prostu stanowi ułatwienie. Czyli Państwo uznaje
    ważność zawartego ślubu jako aktu prawnego i nie musicie tak jak to
    dawniej bywało powtarzać tego w USC. Gdyby jednak miało dojść do rozwodu,
    to ślub taki na gruncie prawa cywilnego niczym się od normalnego zawartego
    w USC nie różni. Osobną kwestą jest unieważnienie ślubu kościelnego, ale
    jak rozumiem nie o to pytasz.

  • 5. Data: 2004-03-30 06:37:16
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Użytkownik "Falkenstein" <r...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:c4a450$eos$1@inews.gazeta.pl...

    > A jeżeli chodzi o "kruczki" to jest jeden. Jak księzulo zapomni wysłać
    > papiery do USC to trzeba będzie jeszcze raz brać ślub cywilny.
    Niekoniecznie
    > z ta samą kobietą ;-)

    jesli prawda jest to co slyszalem to nawet niezle mozna na tym wyjsc ;)
    slyszalem o pozywaniu ksiezy i o odszkodowaniach, za niedoplenienie tych
    formalnosci, ale nie wiem ile w tym prawdy ;)

  • 6. Data: 2004-03-30 11:43:22
    Od: ".::Mariusz::." <USUŃ_TOmart74@I_TO_TEŻtlen.pl>

    > A jeżeli chodzi o "kruczki" to jest jeden. Jak księzulo zapomni wysłać
    > papiery do USC to trzeba będzie jeszcze raz brać ślub cywilny.

    Ile ma dni na przeslanie papierow do USC?