    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.hum.polszczyzna
    Subject: Re: Słowne dziwolągi w języku prawnym.
    Date: Wed, 3 Jun 2009 15:58:20 +0200

    "Eneuel Leszek Ciszewski" gvob0q$4oi$...@i...gazeta.pl

    > -- prawo mówi, że na skrzyżowaniach należy zapewnić
    > widoczność, a białostockie drogi są pułapkami :)
    > (jednocześnie to miasto buduje sygnalizacje
    > świetlne co parędziesiąt metrów)

    45 metrów... Taka jest odległość pomiędzy skrajnymi słupami
    sąsiednich (niezależnych) sygnalizacji w Białymstoku.
    (skrzyżowania i oddzielnego przejścia z sygnalizacją)
    Zmierzyłem osobiście wczoraj wieczorem dalmierzem BOSHa. :)
    Około 100 metrów po tym przejściu są kolejne słupy
    sygnalizacji, kolejnego skrzyżowania...

    Na to są pieniądze, ale nie ma pieniędzy na wycięcie drzewa
    (porośniętego od samej ziemi liśćmi i gałązkami -- kiedyś
    na takie gałązki rosnące tuż nad ziemia mówiono 'wilki')
    rosnącego na tak zwanym winklu skrzyżowania.

    Pojazd jadący z szybkością 40 km/h (a tyle jechał; dozwolona jest 50 km/h
    w dzień -- jak w terenie zabudowanym) za takim drzewem przemierza w ciągu
    jednej sekundy ponad 10 metrów (11.1(1) metra) co czyni zeń cel niemożliwy
    do ominięcia po wyjechaniu tam, gdzie drzewo już nie zasłania widoku
    mikroskrzyżowania... Można sunąc się z szybkością mniejszą niż szybkość
    piechura a i tak wypadku można nie uniknąć.

    Ja z taką szybkością jechałem. Samochód zatrzymywał się po puszczeniu tak
    zwanych pedałów, choć automatyczna skrzynia biegów sprawia, iż normalnie taki
    samochód pełza. Ale tam jest jazda pod górkę po wyboistych kocich łbach...
    Za mnie płaci Allianz. Gdybym jechał Panną Mercedes (a miałem nią jechać
    dzień później -- i nawet jechałem) płaciłbym ja, osobiście.

    Gdy na tym mikroskrzyżowaniu śmierć poniosą dzieci Korterii (daj Boże
    z rodzin biskupów) rodziny te będą płakały i maszerowały w marszach żałobnych...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'