    From: "Michal" <f...@h...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <o...@l...localdomain> <ivh7p0$5n9$1@news.onet.pl>
    <5...@e...googlegroups.com>
    <ivhjj4$rg1$1@news.task.gda.pl>
    <0...@j...googlegroups.com>
    <ivjg6h$3a8$1@news.task.gda.pl>
    <1...@x...googlegroups.com>
    <s...@p...org>
    <1...@4...net>
    <j0mhig$7rs$1@news.task.gda.pl> <Pine.WNT.4.64.1107262000330.2524@quad>
    <1m5ggt8erw9up$.11ofjuaaug631$.dlg@40tude.net>
    <j0n933$7u4$4@inews.gazeta.pl>
    Subject: Re: Słabo mi... rodzice kupili iRobota...
    Date: Wed, 27 Jul 2011 09:35:00 +0200

    news:j0n933$7u4$4@inews.gazeta.pl...

    > ... to tyle jest DLA NIEGO wart.
    > Może to sygnet jego dziadka i takie tam.
    >
    > Wartość samego przedmiotu powinna być określona jako ile za niego chce
    > zapłacić większościowa grupa społeczneństwa w danym miejscu i czasie.

    W rachunkowości wprowadzono pojęcie tzw. "wartości godziwej" definiowanej
    tak: "Wartość godziwa to kwota, za jaką dany
    składnik majątku mógłby zostać wymieniony, a zobowiązanie uregulowane, na
    warunkach transakcji rynkowej pomiędzy
    zainteresowanymi i dobrze poinformowanymi nie powiązanymi ze sobą stronami".
    Takie podejście z jednej sytony potwierdza tezę - rzecz jest warta tyle ile
    ktoś chce za nią zapłacić, a równocześnie
    eliminuje przypadki typu fałszywa biżuteria (strony dobrze poinformowane).
    Michał