  • 11. Data: 2006-10-14 17:20:08
    Temat: Re: Skrzyżowanie na parkingu...
    Od: akala <a...@o...eu>

    Dnia Sat, 14 Oct 2006 09:52:06 +0200, Tristan napisał(a):

> [...]
    > tymi, co jadą z lewej na prawą stronę daszka. Niestety już kilka razy
    > prawie nie wpieprzył we mnie jakiś mutant myśląc, że jak on se jedzie po
    > prostej, to ma pierwszeństwo.
    >
    > Skłoniło mnie to do zastawiania się czy reguła prawej ręki nie jest gdzieś
    > przypadkiem zastąpiona jakąś regułą prostego przejazdu? Bo w sumie na
    > parkingach układ taki:
    >
    > TTTTTTTTTTT
    >
    > jest dość typowy i zazwyczaj osoby wyjeżdżające z nóżek ustępują tym, co
    > zasuwają po prostej powstałej z połączenia daszków.

    Temat na grupie był poruszany kilka razy, a aj śadzę ,że najwyższy czas by
    nasz łaskawy ustawodawca jano to okreśłił.

    akala

  • 12. Data: 2006-10-14 17:34:04
    Od: m...@g...com

    akala wrote:

    [...]
    > Temat na grupie był poruszany kilka razy, a aj śadzę ,że najwyższy czas by
    > nasz łaskawy ustawodawca jano to okreśłił.

    Ale przecież jasno określił

    p. m.

  • 13. Data: 2006-10-14 18:33:56
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    m...@g...com napisał:

    >A znaki poziome bez pionowych
    Są znaki poziome, które NIE są powtórzeniem tych pionowych, to po
    pierwsze, a do przepisów ustalonych przez zarządcę terenu (a znaki
    drogowe nimi są!) masz obowiązek sie stosować pod odpowiedzialności
    karną na podstawie KW.

    --
    Artur Golański

  • 14. Data: 2006-10-14 18:33:56
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "witek" <w...@g...pl.invalid> napisał:

    >a na placu parkingowym przepisy nie obowiązują?
    Już na to pytanie odpowiedziałem (czy i kiedy) :-)
    Czytaj art. 1 poRD.

    --
    Artur Golański

  • 15. Data: 2006-10-14 18:47:59
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <m...@g...com> wrote in message

    > A znaki poziome bez pionowych są tylko trójkątami namalowanymi na
    > asfalcie.

    Inaczej.
    Znak pionowy może być powtórzony w postaci znaku poziomego.
    Ale znaki poziome jako samodzielne jak najbardziej występują i są
    obowiązujące.

  • 16. Data: 2006-10-14 18:48:42
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "akala" <a...@o...eu> wrote in message

    > Temat na grupie był poruszany kilka razy, a aj śadzę ,że najwyższy czas by
    > nasz łaskawy ustawodawca jano to okreśłił.

    A nie określił?

  • 17. Data: 2006-10-14 20:12:53
    Od: akala <a...@o...eu>

    Dnia Sat, 14 Oct 2006 13:48:42 -0500, witek napisał(a):

    > "akala" <a...@o...eu> wrote in message

    > A nie określił?

    Skoro określił to odpowiedż mi na takie pytanie:
    czy po parkingu supermaketu można jeździć bez prawa jazdy. ?

    akala

  • 18. Data: 2006-10-14 20:16:25
    Od: m...@g...com

    witek wrote:

> [...]
    > Znak pionowy może być powtórzony w postaci znaku poziomego.
    > Ale znaki poziome jako samodzielne jak najbardziej występują i są

    No dobra, tutaj mocno generalizowałem. Chodziło mi o znak "ustąp
    pierwszeństwa przejazdu"/odwrócony żółty trójkąt. Z tego co wiem (a wiem z
    lektury grupy), taki trójkąt poziomy bez odpowiedniego pionowego jest tylko
    maziajem na jezdnii.

    p. m.

  • 19. Data: 2006-10-14 20:38:35
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Tristan napisał(a):

    > czy na parkingach obowiązują zasady ruchu drogowego?

    Jak najbardziej.

> [...]
    > Niestety już kilka razy
    > prawie nie wpieprzył we mnie jakiś mutant myśląc, że jak on se jedzie po

    Na normalnych skrzyzowaniach rownorzednych tez mozna spotkac takich
    baranow. Jesli szukasz sponsora to parkingi hipermarketowe sa jak
    znalazl. Rzadko sie zdarza aby na nich byly znaki pionowe. Czesto za to
    jakis baran namalowal na ziemi trojkaciki przed skrzyzowaniem, myslac
    chyba ze to rozwiazuje sprawe pierwszenstwa, a jest wrecz odwrotnie -
    wprowadza to tylko ludzi w blad i tyle - bo nawet z taka malowanka (a
    bez znakow pionowych) skrzyzowanie nadal bedzie rownorzedne.

    > Skłoniło mnie to do zastawiania się czy reguła prawej ręki nie jest gdzieś
    > przypadkiem zastąpiona jakąś regułą prostego przejazdu? Bo w sumie na
    > parkingach układ taki:

    Nie, po to wlasnie wymyslono "regule prawej reki" aby w takich
    sytuacjach sie do niej stosowac.

    Jacek

  • 20. Data: 2006-10-14 20:41:44
    Od: castrol <j...@w...wp.pl>

    Artur Golanski napisał(a):

    > Już na to pytanie odpowiedziałem (czy i kiedy) :-)
    > Czytaj art. 1 poRD.

    Chyba nie doczytales do konca :)

    Art. 1. 1. Ustawa reguluje zasady ruchu na drogach publicznych oraz w
    strefach zamieszkania, warunki dopuszczenia pojazdów do tego ruchu,
    wymagania w stosunku do osób kierujących pojazdami i innych uczestników
    ruchu oraz zasady kontroli ruchu drogowego.

    2. Przepisy ustawy stosuje się również do ruchu odbywającego się poza
    drogami publicznymi, jeżeli jest to konieczne dla uniknięcia zagrożenia
    bezpieczeństwa uczestników tego ruchu.

    Jacek