  • 71. Data: 2006-10-18 08:00:33
    Temat: Re: Skrzyżowanie na parkingu...
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    castrol <j...@w...wp.pl> napisał:

    >Czyli wg Ciebie na drogach wewnetrznych panuje istna samowola tak?
    Tego nie napisałem! Poprawiłem jedynie ciebie, gdy napisałeś, że drogi
    wewnętrzen to drogu publiczne. Zgodnie z ustawą o drogach jest to
    nieprawda.

    >I dlaczego raz piszesz ze nie obowiazuje PoRD a z drugej strony
    >zakladasz ze moze obowiazywac?
    Przecież już raz napisałem, ale wyjaśnię ponownie.
    Generalnie PoRD nie obowiazuje na drogach wewnętrznych (bo nie są to
    drogi publiczne) za wyjątkiem gdy droga wewnętrzna znajduje sie w
    strefie zamieszkania.
    Dalej część (ograniczona) przepisów PoRD obowiązuje, gdy ma to na celu
    uniknięcie zagrożenia bezpieczeństwa innych uczestników ruchu
    drogowego.
    Dalej, zarządca drogi wewnętrzenej może ustalić przepisy regulujące
    ruch drogowy na tej drodze (np. poprzez ustawienie znaków drogowych wg
    wzoru z rozpo. o znakach) i wtedy masz obowiązek do tych przepisów
    (znaków) się stosować.
    Teraz jasne?

    --
    Artur Golański

  • 72. Data: 2006-10-18 08:00:34
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> napisał:

    >Nie, bo do zachowania bezpieczeństwa wystarczą art. 3 - 65.
    Dzięki Bogu tylko twoim zdaniem, bo orzecznictwo sądowe świadczy
    zupełnie o czym innym.
    Dziwić sie tylko można po co dodałeś art. 65 (a co to na prywatnej
    drodze nie wolno mi sie ścigac, bo muszę prosić o zezwolenie) ;-)
    Oczywiście po placu parkingowym mogę sobie jeżdzić po pijaku i
    przeganiać innych kilentów, w razie stłuczki nie ma winnego, a i we
    własnym domu bezkarnie wywijam naładowaną "gwintówką" i groże
    domownikom (mieszkańcom bloku), bo to przecież teren prywatny.

    --
    Artur Golański

  • 73. Data: 2006-10-18 18:40:30
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Artur Golanski wrote:
    > Dzięki Bogu tylko twoim zdaniem, bo orzecznictwo sądowe świadczy
    > zupełnie o czym innym.

    Zacytuj proszę. Mi się wydaje, że zdecydowanie zbyt szeroko rozumiesz
    pojęcie "konieczny do uniknięcia zagrożenia". Kartonik za 70 zł wpływ na
    bezpieczeństwo ma znikomy [1], a już na pewno jego brak nie uniemożliwia
    ("konieczny") uniknięcia zagrożenia (jakiekolwiek by ono nie było).

    [1] Chociaż oczywiście dobrze jest umieć obsługiwać dany pojazd.

    > Oczywiście po placu parkingowym mogę sobie jeżdzić po pijaku i
    > przeganiać innych kilentów,

    Tego nikt nie powiedział.

    > w razie stłuczki nie ma winnego,

    Tego też nie.

    > a i we
    > własnym domu bezkarnie wywijam naładowaną "gwintówką" i groże
    > domownikom (mieszkańcom bloku), bo to przecież teren prywatny.

    A to jest kompletnie bez związku z art. 1 ust. 2 pord.

    -------------------+
    -------------------+

  • 74. Data: 2006-10-19 09:02:54
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Paweł Sakowski <p...@s...pl> napisał:

    >Zacytuj proszę.
    Np. orzecznictwo Sądu Najwyższego - Uchwała I KZP 20/02 (2002.09.26)

    --
    Artur Golański

  • 75. Data: 2006-10-19 16:47:59
    Od: Paweł Sakowski <p...@s...pl>

    Artur Golanski wrote:
    > Np. orzecznictwo Sądu Najwyższego - Uchwała I KZP 20/02 (2002.09.26)

    ?? To dotyczy art. 42 §1 kk i nijak się do art. 1 pord nie odnosi.