  • 1. Data: 2006-10-14 07:52:06
    Temat: Skrzyżowanie na parkingu...
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    Witam,

    czy na parkingach obowiązują zasady ruchu drogowego?

    Bo jest sobie skrzyżowanie w kształcie litery T bez oznaczenia
    pierwszeństwa. Wg mnie wyjeżdżając z dołu w prawo mam pierwszeństwo nad
    tymi, co jadą z lewej na prawą stronę daszka. Niestety już kilka razy
    prawie nie wpieprzył we mnie jakiś mutant myśląc, że jak on se jedzie po
    prostej, to ma pierwszeństwo.

    Skłoniło mnie to do zastawiania się czy reguła prawej ręki nie jest gdzieś
    przypadkiem zastąpiona jakąś regułą prostego przejazdu? Bo w sumie na
    parkingach układ taki:

    TTTTTTTTTTT

    jest dość typowy i zazwyczaj osoby wyjeżdżające z nóżek ustępują tym, co
    zasuwają po prostej powstałej z połączenia daszków.

    Co o tym sądzicie?

    --
    Jego Ponurość Tristan

  • 2. Data: 2006-10-14 08:20:21
    Temat: Re: Skrzyżowanie na parkingu...
    Od: Piotr Biegała <piotr@biegala_SPAM_WON_.pl>

    W dniu sob, 14 paź 2006 o 09:52 GMT Tristan napisał na grupę:

    >parkingach układ taki:

    >TTTTTTTTTTT

    >jest dość typowy i zazwyczaj osoby wyjeżdżające z nóżek ustępują tym, co
    >zasuwają po prostej powstałej z połączenia daszków.

    tez mnie to ciekawi. na niektorych priv parkingach na wjazdach jest
    tablica ze obowiazuja zasady PoRD. Sa tez oznakowania poziome i pionowe.

    piotr(szympans)biegala.pl Piotr Biegała

  • 3. Data: 2006-10-14 08:57:21
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    Tristan <n...@s...pl> napisał:

    >czy na parkingach obowiązują zasady ruchu drogowego?
    Jesli jest to droga publiczna lub strefa zamieszkania TAK,
    jeżeli jest to konieczne dla uniknięcia zagrożenia bezpieczeństwa
    uczestników tego ruchu też TAK.

    > Wg mnie wyjeżdżając z dołu w prawo mam pierwszeństwo nad
    >tymi, co jadą z lewej na prawą stronę daszka.
    Potwierdzam - masz rację :-) Art. 25 PoRD (link w stopce).

    P.S Mam nadzieję, ze otrzymam równie konkretną i szybką odpowiedź ws
    Debiana (na odpowiedniej grupie rzecz jasna) ;-)

    Artur Golański
    --
    http://artgola.webpark.pl/kodeks

  • 4. Data: 2006-10-14 10:23:05
    Od: "Pawel D" <l...@w...pl>

    > Potwierdzam - masz rację :-) Art. 25 PoRD (link w stopce).

    Ma rację, o ile te pionowe nóżki to nie jest miejsce parkingowe.
    Wówczas ma zastosowanie art. 17.

    Pozdr.

  • 5. Data: 2006-10-14 12:50:40
    Od: Artur Golanski <A...@w...net.pl>

    "Pawel D" <l...@w...pl> napisał:

    > ile te pionowe nóżki to nie jest miejsce parkingowe.
    Nie zapominaj, że rzecz dzieje się na placu parkingowym i nie jest to
    skrzyżownie jak w temacie listu ;-)

    --
    Artur Golański

  • 6. Data: 2006-10-14 14:21:36
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Typowy przypadek. W razie kolizji odpowiada osoba, która była po lewej stronie.
    Chyba, ze jest jakiekolwiek oznakowanie poziome. W praktyce trzeba uważać, bo to
    bardzo częsty błąd kierujących. Szkoda sobie kłopotu robić.

  • 7. Data: 2006-10-14 14:34:31
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Tristan" <n...@s...pl> wrote in message
    > Witam,
    >

    > czy na parkingach obowiązują zasady ruchu drogowego?

    tak

    > Bo jest sobie skrzyżowanie w kształcie litery T bez oznaczenia
    > pierwszeństwa.
    pierwszeństwo ma ten z prawej

> [...]
    > tymi, co jadą z lewej na prawą stronę daszka. Niestety już kilka razy
    > prawie nie wpieprzył we mnie jakiś mutant myśląc, że jak on se jedzie po

    to się zdziwi, jak sobie naprawisz samochód z jego OC.

> [...]
    >
    > jest dość typowy i zazwyczaj osoby wyjeżdżające z nóżek ustępują tym, co
    > zasuwają po prostej powstałej z połączenia daszków.

    bo co niektórych należałoby posłać po raz kolejny na egzamin.

  • 8. Data: 2006-10-14 14:35:42
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Piotr Biegała" <piotr@biegala_SPAM_WON_.pl> wrote in message

    > tez mnie to ciekawi. na niektorych priv parkingach na wjazdach jest
    > tablica ze obowiazuja zasady PoRD. Sa tez oznakowania poziome i pionowe.

    Bez tej tabliczki też obowiązują.
    A tabliczki pojawiły się dla przypomnienia, bo duża liczba stłuczek na
    parkingu sklepowym to nie jest to o czym marzy zarząd sklepu.

  • 9. Data: 2006-10-14 14:36:36
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Artur Golanski" <A...@w...net.pl> wrote in message

    > Nie zapominaj, że rzecz dzieje się na placu parkingowym i nie jest to
    > skrzyżownie jak w temacie listu ;-)

    a na placu parkingowym przepisy nie obowiązują?

  • 10. Data: 2006-10-14 15:39:22
    Od: m...@g...com

    witek wrote:

> [...]
    > A tabliczki pojawiły się dla przypomnienia, bo duża liczba stłuczek na
    > parkingu sklepowym to nie jest to o czym marzy zarząd sklepu.

    A znaki poziome bez pionowych są tylko trójkątami namalowanymi na asfalcie.

    p. m.