  • Data: 2011-05-11 06:57:35
    Temat: Re: "Skradziony"zaklad pracy!
    Od: Kamil <a...@a...com> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 7 May 2011 01:05:34 +0200, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Natomiast za PODATEK odpowiada PODATNIK, i jeśli z PITa rocznego
    > wyjdzie, że zaliczki są NIŻSZE niż należny podatek, to PODATNIK
    > ma obowiązek:
    > - wykazać to na PIT
    > - dopłacić różnicę.

    Dla tego przykładu weźmy emeryta który złożył PIT2 i płatnik uwzględnia mu
    kwotę wolną. Z tego oblicza wysokość zaliczki i ją odprowadza. Po roku
    podatkowym wystawia najprawdziwszego PIT11 i emeryt musi dopłacić
    ~500zł.... jest to czytelne.

    > W omawianym przypadku mamy zero zaliczek.

    I w takiej sytuacji co?
    Pracodawca (płatnik) olał sobie ODPROWADZANIE zaliczek które mi POTRĄCIł. w
    PIT11 zgodnie z prawdą tych zaliczek nie WYKAZAł (bo ich nie odprowadził,
    ale mi potrącił z wynagrodzenia).
    Wówczas jako PODATNIK mam obowiązek zapłaty ich po raz drugi?
    I potem dopiero cywilnie "ścigać" pracodawce za ...kradzież?
    Hmm....jeżeli odpowiedź będzie twierdząca, to świetny sposób na "trzepanie
    kasiory" przez pracodawcóf-cfaniaczkóf :)
    Bo gdzie człowiek zarabiający minimalne wynagrodzenie, po zapłaceniu po raz
    drugi podatku - będzie go stać na sądzenie się z "pracodafcą"? :)