  • 11. Data: 2003-03-18 08:30:59
    Temat: Re: Skradziona karta kredytowa
    Od: "Albercik" <l...@w...pl>

    > Mam pytanie : JAK WYGLĄDAJĄ MOJE SZANSE NA ODZYSKANIE UTRACONYCH
    PIENIĘDZY

    http://www.chip.pl/arts/archiwum/n/articlear_18126.h
    tml
    http://www.chip.pl/arts/archiwum/n/sub/articlear_184
    96.html

    Moze cos pomoze - zawsze warto jest sie wyklocic - w koncu kwota nie jest
    mala.

    Pozdrawiam
    Albercik

  • 12. Data: 2003-03-18 08:48:44
    Od: Wojciech Szweicer <p...@w...onet.pl>

    On 2003-03-17 23:40, upierdliwy wrote :
    > dzięki za pocieszenie
    > jak się to ma do bezpieczeństwa stosowania kart?

    No wlasnie masz odpowiedz. Ksiazeczka czekowa jak widac jest lepsza.
    - Szwejk

    --
    E-mail: | Moja strona o I Wojnie Swiatowej: |
    wszwejk | http://www.wielkawojna.prv.pl |

  • 13. Data: 2003-03-18 11:01:52
    Od: "lidmar" <l...@g...pl>

    > Dziś po południu zorientowałem się ze nie mam swojej karty kredytowej
    > (Silver Card VISA ).

    ciach...

    podstawowa sprawa to zapoznanie się z regulaminem używania swojej karty.
    Zasadniczo jej postanowienia Cię wiążą, także co do procedury reklamacyjnej
    . jeżeli jednak umowę o kartę zawarłeś jako konsument, a nie jako
    przedsiębiorca, to zawsze możesz powołać się, że nie obowiązuje Cię klauzula
    mówiąca że złożenie reklamacji w przypadku podrobienia podpisu wymaga
    odnalezienia i dostarczenia do banku fizycznie samej karty - jest to bowiem
    klauzula abuzywna, szczególnie wtedy, kiedy o konieczności dostarczenia
    karty dowiadujesz się w trakcie postępowania reklamacyjnego - bo takie są
    ustalenia VISA, ale o tym nie ma mowy w regulaminie.
    Może też zdarzyć się, iż w regulaminem był zapis, że bank odpowiada za
    użycie karty na jakiś okres przed zastrzeżeniem
    reasumując należy dokładnie zapoznać się z regulaminem karty

    pzdr

    marek radwański

  • 14. Data: 2003-03-18 12:59:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 17 Mar 2003, upierdliwy wrote:

    >+ Witam wszystkich.
    >+
    >+ Dziś po południu zorientowałem się ze nie mam swojej karty kredytowej
    >+ (Silver Card VISA ).
    [...]
    >+ i drugie pytanie : jak ta sytuacja ma się do reklamowanej idei używania
    >+ "plastykowych pieniędzy" jako o wiele pewniejsza od noszenia przy sobie
    >+ gotówki?

    Ano tak, że reklama jest wybiórcza (jak każda), IMHO.
    Krótko mówiąc - "najgłupsza" VISA Electron i to bez "kolorków"
    oraz limitu debetowego jest z punktu widzenia bezpieczeństwa
    o rząd wielkości lepsza od karty "wypukłej". Choć w towarzystwie
    blaskiem metali szlachetnych nie błysniesz ;]
    BTW: ciągle widzę na wielu twarzach niedowierzanie, kiedy mówię
    że ja kartą będę płacił *w sklepie* dopiero jak przepisy
    będziemy mieli cywilizowane. Tj. w razie reklamacji bank
    cofa płatność (*z mocy prawa*) a sklep może mnie ścigać
    o oszustwo... Sprzedawcy mieliby motywację do oglądania
    podpisu :]

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2003-03-18 13:08:45
    Od: "leon" <L...@i...pl>

    > Choć w praktyce raczej niewiele to zmienia, bo złożenie reklamacji
    > w przypadku podrobienia podpisu wymaga zwykle (według regulaminu karty)
    > odnalezienia i dostarczenia do banku fizycznie samej karty.

    ale maja zdaje sie inne jego podpisy na roznych rachunkach czy dokumentach
    wiec co za problem prownac te z na 3000 rachunkow z oryginalnymi??

    leon

  • 16. Data: 2003-03-18 13:17:30
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    leon wrote:

    > ale maja zdaje sie inne jego podpisy na roznych rachunkach czy
    > dokumentach wiec co za problem prownac te z na 3000 rachunkow z
    > oryginalnymi??

    Chodzi o to, że sprzedawca może porównać tylko z tym na karcie i żeby
    mu udowodnić, że nie nie porównał trzeba właśnie mieć ten z karty a nie
    żaden inny

  • 17. Data: 2003-03-18 13:51:38
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    leon wrote:

    >ale maja zdaje sie inne jego podpisy na roznych rachunkach czy dokumentach
    >wiec co za problem prownac te z na 3000 rachunkow z oryginalnymi??

    Zgadzam się, z tym że rozpatrując reklamację trzeba chyba jednak
    porównywać z _tym_ wzorcem na karcie, z którym porównuje sie
    w sklepie (a w takim momencie zarzut 'niestaranności porównania'
    dotyczy sprzedawcy).
    Choć w sumie bank mógłby sobie zrobić skan/kopię tego wzorca
    i przechowywać (nie wiem tylko pewna, czy na podstawie takiej
    kopii mógłby dochodzić odpowiedzialności sprzedawcy).

    W ogóle fakt, że na karcie jest wzorzec podpisu jest dla
    złodzieja dużym ułatwieniem i szczerze mówiąc zawsze wydawało
    mi się to lekko absurdalne - szczególnie w kontekście istniejących
    przepisów (o czym wspomniał Gotfryd).

    BTW, drugim takim momentem, który budzi zwykle mój niepokój
    jest wpisywanie numeru PIN w kasach na tym małym 'dyskretnym'
    terminalu. Wątpliwośc polega na tym, że w istocie nie wiem,
    czy ten terminalik jest rzeczywistym terminalem bankowym,
    czy też może 'podstawionym' w celu uzyskania mojego PIN-u ;)

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 18. Data: 2003-03-18 14:05:42
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 18 Mar 2003 09:48:44 +0100, Wojciech Szweicer

    >No wlasnie masz odpowiedz. Ksiazeczka czekowa jak widac jest lepsza.

    W czym? Przecież działa bardzo podobnie, a zablokować trudniej.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 19. Data: 2003-03-18 14:12:31
    Temat: Re: Skradziona karta kredytowa - tak na marginesie
    Od: "Alek" <a...@p...onet.pl>

    Czemu banki nie zastosują tak banalnego rozwiązania jakiego używa Citibank
    bodajże? Na karcie dają zdjęcie właściciela i już jest zasadniczo po
    kłopocie.

    pozdrawiam
    Alek

  • 20. Data: 2003-03-18 14:24:44
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Alek wrote:

    > Czemu banki nie zastosują tak banalnego rozwiązania jakiego używa
    > Citibank bodajże? Na karcie dają zdjęcie właściciela i już jest
    > zasadniczo po kłopocie.

    I ile procent sprzedawców porównuje ze zdjęciem?
    5% czy 10 %?