  • Data: 2003-03-19 09:14:13
    Temat: Re: Skradziona karta kredytowa - tak na marginesie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 18 Mar 2003, Alek wrote:

    >+ Użytkownik "Maddy" <m...@e...com.pl> napisał [...]
    >+ > A ile procent sprzedawaców w ogóle patrzy na kartę i na klienta?
    [...]
    >+ Ale wtedy to nie mój/nasz(klientów) problem. Jak sprzedający zapłacą parę
    >+ razy za wykonane przez złodzieja zakupy z użyciem kradzionej karty, to
    >+ nauczą się patrzeć!

    Może powtórzę komentarz: jeśli będziemy mieli prawo stanowiące
    tak, że to nie płacący będzie musiał udowadniać że nie jest
    wielbłądem, a przyjmujący zapłatę - bedzie można tak rozmawiać.
    Na razie jest OiW na odwrót, niestety :(
    Wyjaśniam że ZTCW odwrócenie układu (czyli że posiadaczowi karty
    trzeba udowodnić iż to on zapłacił) wcale nie stanowi w cywilizo-
    wanych krajach czynnika zachęcającego do wypierania się transakcji:
    jeśli sprzedawca ma "kwit" że to posiadacz karty dokonał transakcji
    takie wyparcie się stanowi zwykłe oszustwo. A egzekutorem "cywilnym"
    jest bank... :)

    pzdr, Gotfryd