    From: Otto Falkenstein <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Skorumpowany sędzia - co robić?
    Date: Sun, 17 Apr 2005 00:46:44 +0200

    R De napisał(a):

    > Dokładnie. Całkowicie się zgadzam. Dodam tylko, że wytknięcie pewnych
    > błędów na forum zaowocowało wyciszeniem komentarzy pana Falkenstein'a.
    > Widać uznał, że nie ma racji ??????

    Jakich konkretnie błędów?

    A co do wyciszenia mnie, to niestety nie mogę cały czas siedzieć na
    usenecie i odpowiadac. Czasami musze zająć sie czyms znacznie pilniejszym.

    A co do postrzegania sędziów w społeczeństwie. Owo postrzeganie wynika w
    wiekszosci przypadków z tego, ze niektórzy nie rozumieja, że przegrali
    bo że nie mieli racji, a nie dlatego że sędzia był głupi, przekupiony,
    tepy, slepy, w zmowie z tym drugim, niepotrzebne skreślić.
    Praktycznie z każdej sprawy przynajmniej jedna strona wychodzi z
    poczuciem cieżkiej krzywdy i wielkiej niesprawiedliwosci. I wtedy
    niestety czesto zamiast mieć pretensje do siebie mają pretensje do sadu,
    że ośmielił sie wydać niekorzystny wyrok.

    Poza tym sedzia jest tylko człowiekiem, i to bardzo cieżko pracującym. W
    zamaian otrzymuje wcale nie takie wielkie pieniadze, wcale nie taki
    wielki prestiż, oraz pełne wiadra pomyj wylewane mu na głowe przez
    domorosłych "obrońców sprawiedliwości" przy każdej nadarzającej się
    okazji. Owszem może się mylić, owszem może miec własne poglądy na sprawę
    tudzież właściwy sobie sposób traktowania pijanych kierowców/nieślubnych
    ojców/pedofili/złodziei samochodów. Po to właśnie jest druga instancja,
    żeby takie odchyłki eliminować.

    CZytałem wiele takich historyjek, wiele też słyszałem. I niestety w
    wiekszosci przypadków jest tak jak z wielka aferą luksusowych limuzyn
    kupionych dla ministerstwa sprawiedliwości, którą to aferę ujawnił
    SuperExpress. To wszystko prawda, ale nie limuzyny tylko miniwany, nie
    dla ministerstwa tylko dla sądów i prokuratur, a ten luksus to
    elektrycznie opuszczane szyby i radio z anteną.

    Nie tak dawno ktoś udowadniał, ze sędzia był przekupiony, bo przed
    ostatnią rozprawą "sąsiedzi się uśmiechali", ewentualnie dlatego, że
    powódka się nie stawiala na rozprawy "jakby miała to załatwione" a jej
    adwokat "był spokojny, jakby wiedział że wygra". No, jak bazujemy na
    takich "dowodach" to ja przepraszam, ale to jest chyba jakis absurd.

    W wielu przypadkach zarzucano sędziom, że czegoś nie zrobili, albo że
    cos zrobili w sytuacji, gdy zgodnie z prawem nie mieli innego wyjscia.
    Np przypadek chłopaka, którego w prasie wykreowano na osiedlowego
    obergangstera. A zarzucono mu popełnienie jednego, słownie jednego
    rozboju, w czasie którego nikomu krzywda się nie stała. Wyrok będzie
    więc najprawdopodobniej w zawieszeniu, a w takich sytuacjach z mocy
    ustawy nie stosuje się aresztu. To jednak nie przeszkodziło pismakom bic
    na alarm, że sąd wypuścił bandytę. Inny przypadek to często spotykane
    stwierdzenie, że "normalny człowiek by poszedł siedzieć,a ten ma w
    zawieszeniu" To znaczy - w domysle - była łapówa albo kumoterstwo. I
    wszystko byłoby w porządku, gdyby nie to, że ów "podejrzanie łagodny
    wyrok" wcale nie jest łagodny, tylko po prostu normalny, taki jaki
    dostałby każdy przeciętny człowiek gdyby zrobił to samo.

    No i jak tu się nie dziwić, że "tak widza sedziów prawie wszyscy ludzie
    w społeczeństwie"?

    --
    Falkenstein
    Ordo Lumine