  • 21. Data: 2004-09-10 00:45:01
    Temat: Re: Sklep tylko dla wybranych.
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    Markus wrote:
    > A może ugryżć to inaczej? Mam spory lokal/mieszkanie , oczywiscie moją
    > sprawą jest kogo zapraszam do mieszkania(mogę tylko murzynów) i to
    > chyba jest jasne.
    > W tym lokalu /mieszkaniu(lub w ego częsci) będzie znajdował się sklep
    > , który zgodnie z prawem będzie obsługiwał wszystkich klientów ale,
    > (tu uwaga) zeby do tego sklepu dojsć trzeba przejść przez prywatny
    > lokal/mieszkanie do którego wpuszczam tylko murzynów ,więc tym
    > sprytnym trikiem sklep mimo iż teoretycznie obsługuje wszystkich , w
    > praktyce będzie obsługiwał tylko murzynów(inni do sklepu nie dojdą).

    lol

    :D:D:D:D to mnie rozwalilo :)

    Ok a teraz sie przyznaj kogo nie chcesz wpusicc :D tesciowych ? :D

    --
    fi5h

    "Gdyby gówno było w cenie, biedni ludzie rodzili by się bez odbytów"

  • 22. Data: 2004-09-10 00:47:00
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    Markus wrote:
    > Czyli państwo ZMUSZA mnie do obsługiwania wszystkich klientów , a
    > gdzie tu wolność gospodarcza
    > Wg mnie sprzedaż towaru w sklepie polega na zawarciu umowy przez dwie
    > strony , przy czym OBIE muszą tego chcieć!

    Owszem, jednak jesli dyskryminujesz kogos publicznie ze wzgledu na rase czy
    tam religie to jest to karalne.
    Sama niechec sprzedazy komus czegos moze i nie jest karalna ale samo
    dyskryminowanie.

  • 23. Data: 2004-09-10 06:26:33
    Od: "rympal" <§r...@w...pl§>

    Użytkownik "scream" <s...@...pl> napisał w wiadomości

    > Jeśli prowadzisz normalny, ogólnodostępny sklep, to musisz sprzedawać
    > wszystkim

    zaraz, moment
    a wywieszka: "osob pod wplywem alkoholu nie obslugujemy"
    przeciez bycie pod wplywem alkoholu nie jest przestepstwem
    czyli takie traktowanie klienta jest "dyskryminacja"

    pozdro
    rym

  • 24. Data: 2004-09-10 06:31:51
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik rympal napisał:
    > zaraz, moment
    > a wywieszka: "osob pod wplywem alkoholu nie obslugujemy"
    > przeciez bycie pod wplywem alkoholu nie jest przestepstwem
    > czyli takie traktowanie klienta jest "dyskryminacja"

    ale wynika to z odpowiedniej ustawy, która zakazuje sprzedawania osobom
    pod wpływem..

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 25. Data: 2004-09-10 06:34:20
    Od: "rympal" <§r...@w...pl§>

    Użytkownik "fi5h" <f...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    czy
    > tam religie to jest to karalne.
    > Sama niechec sprzedazy komus czegos moze i nie jest karalna ale samo

    wystawienie ceny przy towarze jest "oferta handlowa"
    klient przyjmuje te oferte (badz nie), bierze towar i placi - umowa zostala
    zawarta przez obie strony i byla obostronnie _dobrowolna_
    jesli przed sklepem wywiesze informacje "blondynom nie sprzedajemy" to
    oznacza jedynie tyle, ze sprzedajawca nie chce zawrzec umowy z kupujacym
    blondynem - (nie zostaje spelniony warunek dobrowolnosci zawarcia umowy
    handlowej) gdzie tu dyskryminacja?

    czy jesli prowadze dzialalnosc handlowa polegajaca na sprzedazy towaru to
    jestem zobowiazany w jakis sposob do sprzedazy _kazdemu_ kto sie nawinie?
    przeciez _ja_ musze wyrazic chec sprzedazy a kupujacy chec kupna...

    rym

  • 26. Data: 2004-09-10 06:42:34
    Od: "rympal" <§r...@w...pl§>

    Użytkownik "rympal" <§r...@w...pl§> napisał w wiadomości

    > czy jesli prowadze dzialalnosc handlowa polegajaca na sprzedazy towaru to
    > jestem zobowiazany w jakis sposob do sprzedazy _kazdemu_ kto sie nawinie?
    > przeciez _ja_ musze wyrazic chec sprzedazy a kupujacy chec kupna...

    i jeszcze jedno
    jesli ja - klient, nie kupuje w sklepie pana henka - bo go nie lubie, za to
    kupuje u fredka - to dyskrymuinuje henka?
    w jaki sposob?

    politpoprawnosc doprowadzona do absurdu
    przeciez ja-sprzedawca- nie sprzedajac blondynowi _trace_ zysk
    czyli ja odnosze szkode nie blondyn, bo on moze pojsc do konkurencji

    pozdro
    rym

  • 27. Data: 2004-09-10 06:45:58
    Od: "rympal" <§r...@w...pl§>

    > ale wynika to z odpowiedniej ustawy, która zakazuje sprzedawania osobom
    > pod wpływem..

    ustawy o wychowaniu w trzezwosci
    zgadza sie
    ale w jaki sposob sprzedawca ma okreslic czy klient jest czy nie pod
    wplywem?
    alkomatem?

    na dodatek bycie "pod wplywem" nie jest przestepstwem ani nawet wykroczeniem
    wiec tutaj prawo dyskryminuje obywateli
    stad wniosek - ustawa nie jest zgodna z konstytucja :-)

    nasze prawo, niestety, niewiele ma wspolnego z logika...

    pozdrawiam
    rympal

  • 28. Data: 2004-09-10 07:28:47
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    ehh :)
    Moze i nie do konca poprawnie , ale argumentujesz swoja teze bardzo bogato
    :D:D:D

    Tu chodzi o jawne dyskryminowanie,
    jesli masz sklep i przyjdzie do Ciebie klient i jest to NP blondyn, zapyta o
    paczke paluszkow a Ty powiesz ze nie ma bo nie chcesz mu sprzedac to nic sie
    nei stanie.
    Ale jak napiszesz na szyldzie przed sklepem "Blondynow nie obslugujemy" to
    jest to jawna dyskryminacja wiec jest to roznica, przynajmniej tak mi sie
    wydaje.

  • 29. Data: 2004-09-10 07:34:29
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    rympal wrote:

    > na dodatek bycie "pod wplywem" nie jest przestepstwem ani nawet
    > wykroczeniem wiec tutaj prawo dyskryminuje obywateli
    > stad wniosek - ustawa nie jest zgodna z konstytucja :-)

    hmmm a mnie chcieli na wytrzezwialke zabrac bo mialem 0,99 promila (zwykla
    kontrola jak wracalem sobie do domu)

    > nasze prawo, niestety, niewiele ma wspolnego z logika...

    tam gdzie konczy sie logika zaczyna sie Polska :)

  • 30. Data: 2004-09-10 07:53:51
    Od: "fi5h" <f...@o...pl>

    Tu chodzi o jawne dyskryminowanie,
    jesli masz sklep i przyjdzie do Ciebie klient i jest to NP blondyn, zapyta o
    paczke paluszkow a Ty powiesz ze nie ma (bo tak naprawde nie chcesz mu