  • 11. Data: 2004-09-09 14:15:14
    Temat: Re: Sklep tylko dla wybranych.
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    jureq wyskrobał(a):
    > Tu protestuję: Makro nie jest sklepem a hurtownią.

    Nie będę się spierał, bo na tym się nie znam, ale wydaje mi się, że w
    hurtowni sprzedaje się rzeczy w ilościach hurtowych. Tymczasem Makro
    sprzedaje także w detalu (acz nie tylko). Kiedy jakaś placówka handlowa jest
    hurtownią?

    --
    Bartek Gliniecki

  • 12. Data: 2004-09-09 14:38:07
    Od: "rympal" <§r...@w...pl§>

    Użytkownik "Piotr Zawadzki" <p...@f...pl> napisał w wiadomości

    > "Wstąpić" = wejść do budynku? Jasne, że może, bo dlaczego by nie?

    jak to "moze"?
    a jesli mu furty klasztornej nie otworza przed nosem to bedzie skarzyl o
    przesladowanie na tle religijnym?

    jesli ja otworze sklep (wydaje mi sie) to moge sprzedawac komu chce - czyli
    pan ma rude wasy to ja panu nie sprzedam
    pan jestes Zyd - to ja panu nie sprzedam (inna sprawa, ze nie mam prawa
    zadac od klienta by dowiodl, ze Zydem nie jest)ale jesli we wlasnym sklepie
    nie mam zamiaru obslugiwac panow w pejsach to co komu do tego?
    pytanie jest takie: czy istnieje obowiazek wpuszczania do prywatnych
    placowek _wszystkich_chetnych i obslugiwania ich

    pozdro
    rym

  • 13. Data: 2004-09-09 15:16:03
    Od: "Bartek Gliniecki" <e...@n...pl>

    Markus wyskrobał(a):
    > A czy do klasztoru franciszkanów może wstąpić muzułmanin ? Jeżeli nie to
    > to jest także segregacja.

    Ale klasztor to nie sklep. Sklep jest co do zasady obiektem otwartym dla
    wszystkich potencjalnych klientów.

    --
    Bartek Gliniecki

  • 14. Data: 2004-09-09 15:21:30
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > taki który będzie obsługiwał np ludzi tylko z zezem, zydów albo murzynów?

    i co, Majkela Dżeksona obsluzy? :D

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 15. Data: 2004-09-09 16:22:45
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

> [...]
    > hurtowni sprzedaje się rzeczy w ilościach hurtowych. Tymczasem Makro
    > sprzedaje także w detalu (acz nie tylko). Kiedy jakaś placówka handlowa jest

    Makro jest sklepem skierowanym dla jednostek prowadzacych dzialalnosc
    gospodarcza o charakterze handlowym. Podejrzewam ze segregacja rasowa
    nie ma tutaj miejsca. Czasy niewolnictwa sie skonczyly juz jakis czas
    temu a ostatnie Getto padlo podczas II Wojny Św.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 16. Data: 2004-09-09 16:26:27
    Od: "Markus" <A...@o...pl>

> [...]
    > nie ma tutaj miejsca. Czasy niewolnictwa sie skonczyly juz jakis czas
    > temu a ostatnie Getto padlo podczas II Wojny Św.
    Czyli państwo ZMUSZA mnie do obsługiwania wszystkich klientów , a gdzie tu
    wolność gospodarcza
    Wg mnie sprzedaż towaru w sklepie polega na zawarciu umowy przez dwie strony
    , przy czym OBIE muszą tego chcieć!

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2004-09-09 16:58:47
    Od: scream <s...@...pl>

    Użytkownik Markus napisał:
> [...]
    > wolność gospodarcza
    > Wg mnie sprzedaż towaru w sklepie polega na zawarciu umowy przez dwie strony

    Jeśli prowadzisz normalny, ogólnodostępny sklep, to musisz sprzedawać
    wszystkim jednakże możesz prowadzić sklep z kartami klubowymi, a te
    możesz wydawać np. tylko Białorusinom powyzej 28 roku zycia.. Okresla to
    regulamin sklepu. W Warszawie jest gdzies sklepik np. tylko dla
    dyplomatow i normalny czlowiek "z ulicy" nic tam nie kupi.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 18. Data: 2004-09-09 19:07:56
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Może Bartek Gliniecki kiedyś będzie się wstydził tego co tu
    <news:chplgu$6pe$1@news.onet.pl> powiedział...

    > Sklepy nie dla wszystkich już istnieją i mają się dobrze. Na przykład Makro.

    Tak ale to są nie dla wszystkich, którzy nie spełniają pewnych warunków.
    Kolor włosów/skóry/płeć itp. to nie są warunki akceptowalne z tego
    punktu widzenia. Co innego wiek ale tu IMHO też są pewne ograniczenia:
    granicą jest 18 lat (przypominam niegdysiejsze dyskusje nt. lokali, do
    których nie wpuszcza się klientów przed 21 urodzinami) a przyczyną - np.
    ochrona moralności.

    --
    Olgierd
    gsm: +48.502.D.E.F.U.N.K.

  • 19. Data: 2004-09-09 20:16:59
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>

    On 09/09/2004 15:07, Markus wrote :

    > Czy można zgodnie z prawem otworzyć sklep tylko dla wybranych klientów , tzn
    > taki który będzie obsługiwał np ludzi tylko z zezem, zydów albo murzynów?
    > (będzie to zapisane w regulaminie sklepu).
    > Krótko mówiac czy mam prawo zastrzec sobie , których klientów nie będę lub
    > będę obsługiwał.
    > Sklep ma być z branży spozywczej.
    >
    > Bedę bardzo wdzięczny za rzeczowe odpowiedzi.

    Z kodeksu wykroczeń:

    Art. 135. Kto, zajmując się sprzedażą towarów w przedsiębiorstwie handlu
    detalicznego lub w przedsiębiorstwie gastronomicznym, ukrywa przed
    nabywcą towar przeznaczony do sprzedaży lub umyślnie bez uzasadnionej
    przyczyny odmawia sprzedaży takiego towaru, podlega karze grzywny.

    Nie podejmuję się jednak jednoznacznie ocenić, czy sposób działania
    sklepu które chce zorganizować Pytający spełnia znamiona tego wykroczenia.
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have

  • 20. Data: 2004-09-09 22:50:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Markus" <A...@o...pl> napisał w wiadomości

    Możesz coś takiego założyć, ale nie będzie to sklep. Sklep z zasady
    obsługuje wszystkich i odmowa obsługi jest wykroczeniem. Możesz sobie
    prowadzić jakąkolwiek inną działalność gospodarczą, nie będącą sklepem i nie
    ma sprawy. Wówczas drzwi są zamknięte, nie ma reklamy sklepu. Przychodzi
    klient a Ty jako właściciel budynku wyrażasz zgodę na wejście albo nie.
    Przykładem są kluby, gdzie mamy wejściówki.

    Jeśli z jakiegoś powodu upierasz się przy sklepie, to można to obejść w
    stosunkowo prosty i zgodny z prawem sposób. Na przykład w przypadku
    murzynów. Wystawiasz w sklepie towar po cenach zaporowych i wydajesz tylko
    murzynom karty rabatowe. Nikt o coś takiego pretensji mieć nie może.