  • Data: 2004-09-09 20:16:59
    Temat: Re: Sklep tylko dla wybranych.
    Od: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name> szukaj wiadomości tego autora

    On 09/09/2004 15:07, Markus wrote :

    > Czy można zgodnie z prawem otworzyć sklep tylko dla wybranych klientów , tzn
    > taki który będzie obsługiwał np ludzi tylko z zezem, zydów albo murzynów?
    > (będzie to zapisane w regulaminie sklepu).
    > Krótko mówiac czy mam prawo zastrzec sobie , których klientów nie będę lub
    > będę obsługiwał.
    > Sklep ma być z branży spozywczej.
    >
    > Bedę bardzo wdzięczny za rzeczowe odpowiedzi.

    Z kodeksu wykroczeń:

    Art. 135. Kto, zajmując się sprzedażą towarów w przedsiębiorstwie handlu
    detalicznego lub w przedsiębiorstwie gastronomicznym, ukrywa przed
    nabywcą towar przeznaczony do sprzedaży lub umyślnie bez uzasadnionej
    przyczyny odmawia sprzedaży takiego towaru, podlega karze grzywny.

    Nie podejmuję się jednak jednoznacznie ocenić, czy sposób działania
    sklepu które chce zorganizować Pytający spełnia znamiona tego wykroczenia.
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    To kill a man in a paroxysm of passion is understandable, but to have