    From: Olgierd <n...@r...org>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sklep i zakas fotografowania
    Date: Sun, 20 Jan 2008 14:50:23 +0000 (UTC)
    <13nnp0ayqw5i9$.1hnsqu9zlhf4r.dlg@40tude.net>
    <fmr7pb$233$2@inews.gazeta.pl> <f...@n...lechistan.com>
    <b...@x...googlegroups.com>
    <fmt0qq$3je$2@inews.gazeta.pl> <fmt1k6$aet$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <fmt2a5$d7v$1@inews.gazeta.pl> <j...@n...lechistan.com>
    <4...@i...googlegroups.com>

    Dnia Sun, 20 Jan 2008 06:14:08 -0800, m...@g...com
    napisał(a):

    > W wyroku z 3 grudnia 1991 r. (poniżej) SN uznał, że może dojść do
    > popełnienia takiego przestępstwa w pomieszczeniach szkoły, do której
    > oskarżeni weszli w czasie lekcji:

    Z punktu widzenia przedmiotu dyskusji - który odbiegł dość znacznie od
    pierwotnego tematu - nie załatwia to sprawy.

    Istotne jest bowiem czy osoba dopuszczająca się przestępstwa jest tam bo
    się "wdarła" i nie wychodzi mimo żądania osoby uprawnionej, czy też jest
    tam bo być może. Dlatego będę utrzymywał (ale się nie upieram!), że
    cywilistycznej dopuszczalności żądania wyjścia ze sklepu nie towarzyszy
    sankcja karna wobec osoby, która się nie zastosuje do polecenia
    sklepowego.

    Po drugie jak widać jest (była) różnica w poglądach jeśli chodzi o różne
    wyroki jeśli chodzi o sam zakres przedmiotowy ochrony. Nie można
    wykluczyć, że po przeszło 15 latach SN znów zmieniłby pogląd.

    Dla mnie EOT. Postaram się już nie wypowiadać w podobnych wątkach, to nie
    ma sensu.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis, najlepsze czasopismo w internecie ==> http://olgierd.bblog.pl/