  • 1. Data: 2003-09-24 22:06:05
    Temat: Skladki Zus - dwie firmy
    Od: "Marek" <a...@i...pl>

    Jesli jestem zatrudniony w jednej firmie ktora placi za mnie skladki ZUS, to
    czy zatrudniajac sie jednoczesnie w drugiej firmie musi ona takze placic za
    mnie ZUS?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2003-09-24 22:07:43
    Temat: Re: Skladki Zus - dwie firmy
    Od: Arek <a...@e...net>

    Marek rzecze:
    > Jesli jestem zatrudniony w jednej firmie ktora placi za mnie skladki ZUS, to
    > czy zatrudniajac sie jednoczesnie w drugiej firmie musi ona takze placic za
    > mnie ZUS?

    Jeżeli płaci Ci za pełny etat to nie.
    Jeżeli nie płaci za pełny to musi "dopłacić"

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek

  • 3. Data: 2003-09-24 22:11:59
    Od: "Marek" <a...@i...pl>

    > Marek rzecze:
    ZUS, to

    > Jeżeli płaci Ci za pełny etat to nie.
    > Jeżeli nie płaci za pełny to musi "dopłacić"

    Czyli jak obie firmy zatrudniaja mnie na pelen etat, to tylko jedna placy
    ZUS... dobrze rozumiem?

    --
    Pozdrawiam,
    Marek

  • 4. Data: 2003-09-24 22:12:02
    Od: "Oberfeldkurat" <o...@u...gazeta.pl>

> [...]
    | czy zatrudniajac sie jednoczesnie w drugiej firmie musi ona takze placic

    Musi.

    Andrzej K.

  • 5. Data: 2003-09-24 23:32:05
    Od: Arek <a...@e...net>

    Marek rzecze:
    > Czyli jak obie firmy zatrudniaja mnie na pelen etat, to tylko jedna placy
    > ZUS... dobrze rozumiem?

    Kurcze. Nie wiem czy nie wprowadziłem Cię w błąd w pierwszej wypowiedzi.
    Jutro to sprawdzę bo nie wiem czy nie pomieszałem z zatrudnieniem w firmie i
    działalnością gospodarczą.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 6. Data: 2003-09-25 07:21:41
    Od: "RN" <r...@p...onet.pl>

    no właśnie, jak to jest z działalnością gospodarczą i pracą na cały etet w
    firmie?
    czy można sobie wybrać, który ZUS płacić? od działalności czy od umowy o
    pracę?

  • 7. Data: 2003-09-25 08:13:16
    Od: "Dorcia" <d...@s...onet.pl>

    Użytkownik "RN" > napisał w wiadomości
    > no właśnie, jak to jest z działalnością gospodarczą i pracą na cały etet
    > firmie?
    > czy można sobie wybrać, który ZUS płacić? od działalności czy od umowy o
    > pracę?

    Z tego co wiem składki ZUS opłaca zakład pracy a za działalność
    odprowadzana jest tylko składka za zdrowotne . Pozdrawiam .

  • 8. Data: 2003-09-25 11:07:02
    Od: "Hossek" <h...@s...wp.pl>

    > Z tego co wiem składki ZUS opłaca zakład pracy a za działalność
    > odprowadzana jest tylko składka za zdrowotne . Pozdrawiam .

    Słyszałem też opinię że przy prowadzonej działalności nawet zdrowotnego nie
    trzeba płacić. Ale nie sprawdzałem tego.

  • 9. Data: 2003-09-25 11:20:01
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Sep 2003, Arek wrote:

> [...]
    >+
    >+ Jeżeli płaci Ci za pełny etat to nie.
    >+ Jeżeli nie płaci za pełny to musi "dopłacić"

    Jeszcze gdzieś księgową wyrzucą z powodu twoich komentarzy ;>
    No bo płaci jedna z drugą ZUS od wszystkich umów o pracę,
    a tu ci panie "na newsach napisali..." ;)

    I AFAIK, AFAIR i IMO - to NIE MA żadnej możliwości żeby
    ZUS "dopłacać", "składać" itp jeśli chodzi o zaliczenie
    obowiązku jakiejkolwiek składki do zwolnienia ze składek
    z innego tytułu.
    Jak ktoś pracuje w 3 miejscach na ćwierć etatu zarabiając
    po 700 zł w każdym - to np. od własnej DG i tak zapłaci
    "pełny" ZUS.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2003-09-25 11:24:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Sep 2003, RN wrote:

    >+ no właśnie, jak to jest z działalnością gospodarczą
    >+ i pracą na cały etet w firmie?

    -> pl.soc.prawo.podatki, ZUS to parapodatek.

    A jest tak że "całość etatu" jest bez znaczenia, ważne
    jest czy zarabiasz (brutto) minimalną pensję.
    Może być 1/20 etatu.
    BTW: nie udało mi się wyjaśnić czy przy 1/366 etatu
    w trybie "n dni w pracy m dni wolnych" pracownik
    powinien w końcu przyjść czy jednak ma ten urlop
    zgodnie z KP ;) ("zaokrąglając do góry").

    >+ czy można sobie wybrać, który ZUS płacić?
    >+ od działalności czy od umowy o pracę?

    W tej kombinacji nie można: od pracy musi być,
    od DG musi lub może (w zależności od kwot jw.)
    Są kombinacje kiedy można dowolnie, np. umowa
    zlecenia i DG.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)