  • Data: 2013-10-28 13:48:42
    Temat: Re: Składki ZUS należy płacić nawet za pracę za darmo
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:l4l4tb$hve$1@node2.news.atman.pl...

    > Czy to źle, że pokazuje się absurdy socjalistycznego państwa?

    To żaden absurd, a już na pewno nie socjalistycznego prawa. Po prostu w
    rodzinnych firmach zaczęto w ten sposób obchodzić obowiazek ubezpieczenia
    społecznego. Jak mąż z żoną prowadzili sklep, to mąż był włąścicielem, a
    żona niby za darmo pracowała. Dochód brał formalnie mąż i niby nie było
    składki.

    Dla mnie absurdem jest uzależnienie składki od wysokości wynagrodzenia.
    Zwłaszcza zdrowotnej. Ten, co zarabia 10.000 zł jest bardziej chory od
    tego, co zarabia 1.000 zł? Zresztą z ubezpeiczenie m społecznym powinno być
    podobnie. Jakaś tam stał składki od osoby i jak ktoś chce i go stać, to
    pozostałą część dobrowolna.

    W mojej ocenie cały ten system jest popaprany, ale akurat skąłdka od osób
    współpraacujących najmniej.