  • Data: 2004-09-09 22:54:36
    Temat: Re: Składany komputer, zniesławienie - pomówienie
    Od: Asmodeusz <c...@n...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Artur Ch. wrote:

    > Zgodnie z przepisami komputery podlegają ocenie zgodności i oznaczenia
    > znakiem CE jako _cały wyrób_, a nie jego elementy składowe.

    Pierwsze primo. Masz podstawę prawną na te rewelacje ?

    > Odpowiedzialność za to ponoszą wyłącznie producent oraz importer,
    > sprzedawca ma jedynie obowiązek współdziałania z organami kontrolującymi.
    > W takcie kontroli wpierw sprawdzane jest oznakowanie CE na wyrobie,
    > deklaracja zgodności, nazwa i adres producenta, wykaz zharmonizowanych norm
    > przyjętych dla ustalenia zgodności wyrobu z zasadniczymi wymaganiami oraz
    > ogólny opis produktu i instrukcja obsługi. Dokumentów żąda się od podmiotu
    > zobowiązanego do ich przechowywania - tj. producenta, upoważnionego
    > przedstawiciela lub importera.

    Drugie primo. Deklaracja zgodności - o ile dobrze pamiętam jest to
    dokument wystawiany przez producenta zestawu, czyli w omawianym
    przypadku drobnego składacza. Ja tu nie widzę zagrożeń dla małych firm,
    ani dodatkowych kosztów.

> [...]
    > o systemie zarządzania jakością mogą być stawiane, w przypadku gdy istnieją
    > uzasadnione podejrzenia, że wyrób nie spełnia wymagań. Podejrzenia mogą
    > budzić np. błędnie sporządzona deklaracja zgodności (przywołanie w
    > deklaracji norm zharmonizowanych, które nie dotyczą tego sprzętu,
    > wystawienie deklaracji przez podmiot nieuprawniony), skargi użytkowników,
    > a także brak deklaracji zgodności.
    >
    > To wywiad udzielony przez p. Agnieszkę Pomierna-Andrychowską - naczelnik
    > Głównego Inspektoratu Wydziału Nadzoru Rynku Inspekcji Handlowej, dla CHIPa

    No właśnie. Wywiad, na dodatek dla CHIPA :) Ech teraz ludziska Chipa
    czytaja zamiast Dz. U. zeby wykładnie prawną mieć ?

    Ps. Przyjmuję do wiadomosci że mogę sie mylić, więc mam nadzieję że w
    takim przypadku ktoś wysunie jako argument jakąś podstawe prawną.
    Sam nie znalazłem, ludzie którzy próbowali mi wmówić te całe CE też nie
    znaleźli. Więc póki co, zakładam że mam rację.

    --
    Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik
    GG: 2418919