  • 1. Data: 2002-07-05 12:02:01
    Temat: Skarga na pracę policji
    Od: <q...@p...onet.pl>

    Bardzo proszę, jeśli ktoś może mi pomóc.
    Chodzi o informację do kogo mam się zwrócić
    jeśli interwencja u miejscowego komendanta nie
    odniosła skutku. Chcę złożyć oficjalną skargę
    na nieskuteczność, a właściwie brak jakichkolwiek
    działań i fałszowanie akt przez policjanta, który
    prowadził dochodzenie.

    Z góry dziękuję
    Anka

  • 2. Data: 2002-07-05 12:28:40
    Temat: Re: Skarga na pracę policji
    Od: "rotten" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik <q...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > odniosła skutku. Chcę złożyć oficjalną skargę
    > na nieskuteczność, a właściwie brak jakichkolwiek
    > działań i fałszowanie akt przez policjanta, który

    przelozonym miejscowego komendanta bedzie prawdopodobnie komendant
    wojewodzki.

  • 3. Data: 2002-07-05 12:34:22
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    <q...@p...onet.pl> wrote in message
> [...]
    > odniosła skutku. Chcę złożyć oficjalną skargę
    > na nieskuteczność, a właściwie brak jakichkolwiek
    > działań i fałszowanie akt przez policjanta, który

    Tak naprawde, to nie wiem,
    ale miejscowy komendant ma chyba obowiazek powiedziec,
    a nawet NAPISAC gdzie nalezy sie odwolac...
    Podejrzewam, ze jest Pan "pokrzywdzony",
    wiec moze sie Pan zapoznac z karteczka, ktora ow policjant ma Panu dac,
    a ktora mowi o "prawach pokrzywdzonego"...

    Mysle, ze prace policji w tym zakresie nadzoruje odpowiedzia prokurarura...

    Pozdrawiam

    Boguslaw

  • 4. Data: 2002-07-05 12:46:04
    Od: "[sis]" <s...@b...usun.pl>

> [...]
    > odniosła skutku. Chcę złożyć oficjalną skargę
    > na nieskuteczność, a właściwie brak jakichkolwiek
    > działań i fałszowanie akt przez policjanta, który

    pisz do Ministerstwa Spraw Wewnetrznych - oni wprost uwielbiaja takie sprawy
    i biora sie na prawde za przyslowiowe 'dupy' policjantow.
    proponuje tez wspomniec o liscie do komendanta i dokladnie i szczegolowo
    opisac sytuacje.

    a tak btw. nie ma nic gorszego dla policjanta niz skarga do MSW.

    pozdrawiam,
    Kamil

  • 5. Data: 2002-07-05 15:32:09
    Od: Marcyś <m...@N...pl>

> [...]
    > odniosła skutku. Chcę złożyć oficjalną skargę
    > na nieskuteczność, a właściwie brak jakichkolwiek
    > działań i fałszowanie akt przez policjanta, który

    Na takie donosy z niecierpliwością czekają w inspektoratach komendantów
    wojewódzkich policji, to im daje zajęcie, wykazują, że są potrzebni i że są
    policjantami, choć nigdy nie widzieli na żywo przestępcy. Tak więc tam
    najprędzej zajmą się Twoją sprawą.

    Swoją drogą piszesz o fałszowaniu akt przez policjanta, co jest
    przestępstwem i w tym przypadku proponuję złożenie zawiadomienia o
    przestępstwie w prokuraturze. Domagaj się spisania protokołów przyjęcia
    zawiadomienia o przestępstwie i przesłuchania świadka, nie daj się zbyć tym,
    że sekretarka da Ci kartkę papieru i każe Ci opisać sprawę.

    O ile jesteś stroną w sprawie, którą prowadzi ten policjant tzn.
    pokrzwywdzoną lub podejrzaną, masz prawo wglądu do akt, uzyskania
    uwierzytelnionych kopii. Tą drogą możesz rozwiać swoje podejrzenia lub
    utwierdzić się w nich.

    Marcyś

  • 6. Data: 2002-07-05 23:48:25
    Od: "fastB" <d...@p...fm>

    > Na takie donosy z niecierpliwością czekają w inspektoratach komendantów
    > wojewódzkich policji, to im daje zajęcie, wykazują, że są potrzebni i że

    mmmh.. d**a Jasia
    jak ja pisałem a miałem w 100% rację (wszyscy tak mówili, nawet prokurator
    nadzorujący) napisałem do Warszawy (do Policji mają tam wydział skarg), a
    oni, że nie nie mam racji to trochę nie tak i Maryna to się puszcza itd...
    tak szczerze mówiąc to odpowiedź nie na temat
> [...]
    tym,
    > że sekretarka da Ci kartkę papieru i każe Ci opisać sprawę.
    nie wierz w cuda ja już jestem dobrze "doświadczony". Ewentualne uznanie
    winy funkcjonariusza to pewne odszkodowanie. A ONI (np. kosmici) nie wkopują
    "koleszków" (np. komunistów)
> [...]
    > pokrzwywdzoną lub podejrzaną, masz prawo wglądu do akt, uzyskania
    > uwierzytelnionych kopii. Tą drogą możesz rozwiać swoje podejrzenia lub
    no a to jest bardzo dobra rada najpierw tak zrób

  • 7. Data: 2002-07-07 07:44:13
    Od: "Tomek Stawarz" <t...@o...pl>

> [...]
    > oni, że nie nie mam racji to trochę nie tak i Maryna to się puszcza itd...
    > tak szczerze mówiąc to odpowiedź nie na temat

    Moje doświadczenia potwierdzają to tyle że tylko na szczeblu prokuratury rejonowej,
    narazie jeszcze nie poszedłem 'wyżej' - pójde - zobacze.

    Tomek

  • 8. Data: 2002-07-07 07:47:14
    Od: "Tomek Stawarz" <t...@o...pl>

> [...]
    > odniosła skutku. Chcę złożyć oficjalną skargę
    > na nieskuteczność, a właściwie brak jakichkolwiek
    > działań i fałszowanie akt przez policjanta, który

    Szczerze mówiąc czarno to widze.
    Około miesiąca temu spotkałem kobiete koło której
    usiadłem na ławce. Wywiązała się między nami rozmowa
    i pożaliła się mi że jej nieletni syn został POBITY na policji ...

    Tomek

    PS Podobno już nie mamy systemu 'kolesiów' ale ... mamy :(

  • 9. Data: 2002-07-07 14:53:58
    Od: "str" <b...@k...onet.pl>

    Domyślam się, że wniosłeś zawiadomienie o popełnieniu
    przestępstwa ścigane na winiosek pokrzywdzonego.

    Powinieneś otrzymać pouczenie o prawach ci przysługujących.
    Jeżeli nie zostałeś odpowiednio poinformowany ...
    proponuję lekturę :
    http://www.e-prawnik.pl/ep.php3/bD1wbCZwPTQ0Jms9MTA0