  • 51. Data: 2011-06-05 21:59:18
    Temat: Re: Skanowanie DO przez bank.
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" isgtr7$fip$1...@i...gazeta.pl

    > ja w kwestii formalnej. za to można dostać dwa lata.

    Za co? Za wzięcie czy za danie?

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 52. Data: 2011-06-05 22:18:41
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-05 23:43, witek wrote:
    > Żeby to działało wg twojej teorii to ten pesel musialby byc w postaci
    > tatuazu. Juz to przerabialismy.

    Zbliża nas to porównanie niebezpiecznie do Ostatecznego Zamykacza Wątku.

    > Ale tym identyfikatorem wg teorii powinien byc klucz zlożny, składajacy
    > sie z pol niosacych informacje, a nie zaden id.

    Zbiór danych jest trudniejszy w obróbce niż pojedynczy numer. I to nie
    tylko teoria, ale praktyka przeciętnego Kowalskiego przy wypełnianiu
    druczków. Dlatego w wiekszości baz danych kluczami są *raczej* numery a
    nie dane same w sobie. Ponadto silna normalizacja może spowodować że
    dane do tej pory unikatowe przestają być unikatowe i klucz jest nagle
    przydatny.

    > ale id niczego nie identyfikuje sam w sobie.

    Ponieważ pomiedzy PESELem a fizycznym obiektem który identyfikuje
    istnieje słabe powiązanie. Gdyby istniało silne dowody były by zbedne i
    można by wszczepiać chipy albo steplować czoła.

  • 53. Data: 2011-06-05 22:19:20
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-05 23:49, witek wrote:
    > wystarczy sprawdzic gdzie poslugiawles sie karta kredytowa

    I oczywiście wyciąłeś cyctat w którym o tym mowie.

  • 54. Data: 2011-06-05 22:55:44
    Od: mi <m...@o...pl>

    On 05.06.2011 23:48, witek wrote:
    > jestem za :)
    > takie czipy juz sa, nazywaja sie siatkowka oka, tudziez linie papilarne,
    > dna.

    Chyba żartujesz. Do istniejących chipów w technologii RFID lub
    nano-technologii, która dopiero nadejdzie, siatkówka czy tym bardziej
    odcisk się nie umywa. Chociażby wspomniane umożliwiają komunikację
    zdalną a do tego ingerencję w ustrój biologiczny. Już są wszczepiane co
    naiwniejszym ochotnikom.

  • 55. Data: 2011-06-05 23:13:05
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Sun, 05 Jun 2011 13:19:17 -0500, witek napisał(a):

    > akurat twoja bajka

    To nie jest bajka.

    > nie udowadnia istnienia dwóch dowodów o identycznych
    > numerach, a co najwyzej potwierdza, że ktoś czyjś numer dowodu wpisał do
    > komputera z błędem.

    I włąśnie to czyni (dla kompa, więc i dla urzędu) istnienie dwóch
    identycznych dokumentów, a ponieważ ono formalnie nie jest dopuszczalne dla
    jednej osoby, więc urząd potraktował dwie osoby jako jedną i... w efekcie
    wypłacił pieniądze z konta niewłaściwej osobie :->

    --
    XL
    człowieka." Roberto de Mattei

    Prawda o GMO:
    http://www.gmowpolsce.com.pl/custom/Lisowska%20J%20o
    f%20Ecol%20and%20Health%202010.pdf

  • 56. Data: 2011-06-05 23:16:38
    Od: Ikselka <i...@g...pl>

    Dnia Mon, 06 Jun 2011 00:18:41 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

> [...]
    > nie dane same w sobie. Ponadto silna normalizacja może spowodować że
    > dane do tej pory unikatowe przestają być unikatowe i klucz jest nagle

    I to niejeden. Jest parę typów kluczy, każdy jest potrzebny.

  • 57. Data: 2011-06-06 00:05:50
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 6 Jun 2011 01:13:05 +0200, Ikselka napisał(a):

> [...]
    > jednej osoby, więc urząd potraktował dwie osoby jako jedną i... w efekcie
    > wypłacił pieniądze z konta niewłaściwej osobie :->

    Co dalej nie jest dowodem na istnienie dwóch DO o identycznych numerach.

    A jedynie na jakość systemów informatycznych tego banku.
    Albo poziom obsługi, która wszelkie ostrzeżenia zbywa przyciskiem "tak".

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 58. Data: 2011-06-06 04:30:00
    Od: Sebastian Biały <h...@p...onet.pl>

    On 2011-06-06 01:16, Ikselka wrote:
    > Jest parę typów kluczy, każdy jest potrzebny.

    W przypadku dyskutowanym istnieje tylko jeden i *powinien* nim być
    PESEL. Jesli do identyfikacji tego samego obiektu (człowieka) używa się
    kilku kluczy albo klucza zespolonego to coś jest poważnie spieprzone.

  • 59. Data: 2011-06-06 05:15:22
    Od: Maciej Bebenek <m...@b...org>

    mi <m...@o...pl> wrote:
> [...]
    > a do tego ingerencję w ustrój biologiczny. Już są wszczepiane co naiwniejszym

    tyle, że wiemy z doświadczenia (statystyki itp.), że jesli pojawienie się
    takiego samego odcisku czy siatkówki jest znikomo prawdopodobne, to
    pojawienie się drugiego takiego samego czipa z tymi samymi danymi jest w
    100% pewne. Nie wiemy tylko, kiedy i gdzie.

  • 60. Data: 2011-06-06 06:17:45
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 05.06.2011 20:25, Sebastian Biały pisze:

    > Dlatego numeru tego nie ma sensu przetwarzać i pamiętać. Jest zbędny już
    > za 2 minuty kiedy zgubie ten dowód.

    No właśnie! I zgłosisz utratę dokumentu! I ja go znajdę i wezmę na
    ciebie kredyt na 100 tysięcy... I bank wpisze ten numer. A Ty go
    zgłosiłeś jako utracony.... No to dalej już sobie dopisz.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek