  • 21. Data: 2024-01-16 12:55:16
    Temat: Re: Siekiera
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Jan 2024 12:16:37 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Przede wszystkim, gdy nie ma właściciela, jak z tym kijem na progu
    > stodoły.

    Ano tak. Bron przechowywała, kryminalistka jedna.
    A ona moze nawet nie bardzo wie, co to jest bejsbol.
    Siekiery sie przeraziła, ale jakos słabo.

    A ten kij to od cepa :-)

    > Po za tym, jak masz rachunek na imitację rewolweru, to rewolwer
    > rewolwerem być nie przestaje. Tak więc po prostu ustawa jest w tym
    > miejscu niedorzeczna. Oryginalny kij nie jest szczególnie bardziej
    > bezpieczny od imitacji.

    A imitacja rewolweru sprzed 18ktoregos roku też strzela :-)

    > Nie potrafię powiedzieć, czym kierował się autor tego wykazu. Osobiście
    > bawię się w różne sporty walki i gwarantuję Ci, że przy odrobinie
    > pomysłowości niemal każdy przedmiot da się zamienić w broń. Zagrożenie
    > nie wynika z samego przedmiotu, tylko sposobu jego użycia.

    że "bejsbol" to "ulubiona broń mafii", to jestem skłonny uwierzyc.
    Ale czemu tylko imitacja? :-)

    Ktos z policji posłom podpowiedział, ze "mafia" chetnie używa
    bejsboli, a Polskie Stowarzyszenie Baseballa protestowało
    przeciw zabranianiem im gry ? :-)

    > Przy okazji dochodzi kilka kłopotów administracyjnych, o których
    > większość ludzi nie ma zielonego pojęcia. By zarejestrować broń musi ona
    > mieć indywidualne oznaczenie (numer). Ile NUN-CHAK widziałeś z numerem
    > fabrycznym? Albo pałek z twardym zakończeniem?

    A te teleskopowe, które używacie w Policji, to mają ? :-)

    > Zakazy Minister wprowadza i ogłasza. Jeśli nawet na wniosek Policji - bo
    > tego po prostu nie wiem - to tam też ktoś powinien chyba myśleć. Ale to

    Ale projekty ustaw o broni to chyba Policja konsultowała :-)

    > jest, jak z tym zakazem wchodzenia do lasu na początku COVID. Zapewne
    > się zastanawiano, jak Służba Leśna może podnieść bezpieczeństwo w
    > obliczu zagrożenia epidemią - stwierdzono, że jedynie wprowadzając zakaz
    > wchodzenia do lasu i go wprowadzono bez głębszego zastanowienia się nad
    > sensem.

    Troche wątpie. Pewnie samodzielny wymysł premiera/rządu.

    Ale moze logiczne, ze jak sie zamyka parki, to lasy też?

> [...]
    > tego od sposobu rejestracji broni.
    >
    > Jeszcze bym rozumiał, jakby to zależało od rodzaju pozwolenia. Ale jak
    > ktoś ma pozwolenie do ochrony osobistej, sportu, łowiectwa i
    > kolekcjonerki, to możesz mi uzasadnić, czemu jest szczególnie bardziej
    > niebezpieczny idąc z pistoletem zarejestrowanym do kolekcjonerki?
    >
    > Większość krajów, jeśli w ogóle ma to normowane, to mają tzw. "duże"
    > (uprawniajace do noszenia) i "małę" (uprawniajace do posiadania i
    > przenoszenia) pozwolenia. To zależy od człowieka, a nie tego, w którą
    > rubrykę wpisano broń. Po prostu chciałbym to zrozumieć.

    To moze powinieneś z wyższymi szarżami kiedys popić, co oni tam
    ministrowi doradzali :-)

    J.

  • 22. Data: 2024-01-16 15:14:28
    Od: dantes <d...@q...com>

    Dnia Tue, 16 Jan 2024 12:55:16 +0100, J.F napisał(a):

> [...]
    >
    > Ale moze logiczne, ze jak sie zamyka parki, to lasy też?

    > To moze powinieneś z wyższymi szarżami kiedys popić, co oni tam

    Który z tych wałków mogę przewozić w samochodzie?
    Czy powinienem wozić paragon?

    https://erli.pl/produkt/walek-wloski-50-x-4-cm-drewn
    o-braz,80770217

    https://www.garneczki.pl/produkt/lurch-rollpin---wal
    ek-do-ciasta-stalowy,89540?gad_source=1

  • 23. Data: 2024-01-16 15:39:29
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 16.01.2024 o 12:55, J.F pisze:

    > Ano tak. Bron przechowywała, kryminalistka jedna. A ona moze nawet
    > nie bardzo wie, co to jest bejsbol. Siekiery sie przeraziła, ale
    > jakos słabo.

    Przeraziły ją kij i siekiera razem wzięte. Nikt jej ne pytał, czy samego
    kija albo samej siekiery by się równie poważnie przestraszyła. Sprawa
    gróźb karalnych była do odmowy wszczęcia, ale pozostał problem
    nielegalnego posiadania kija. Chciałem go załagodzić właśnie edukując
    staruszkę, czymże jest ów fikuśnie wyglądający przedmiot. Uznałem, że
    mogła nie wiedzieć, a samo pouczenie wystarczy, by na przyszłość ne
    ukrywała go w domu, tylko wezwała Policję na miejsce znalezienia (jak z
    bronią palną).

    > A ten kij to od cepa :-)

    > A imitacja rewolweru sprzed 18ktoregos roku też strzela :-)

    Dokładnie.

    > że "bejsbol" to "ulubiona broń mafii", to jestem skłonny uwierzyc.

    Być może mafia brzydzi się legalnym sportem i używa tylko imitacji Jakaś
    logika by w tym wówczas była. :-)

    > Ktos z policji posłom podpowiedział, ze "mafia" chetnie używa
    > bejsboli, a Polskie Stowarzyszenie Baseballa protestowało przeciw
    > zabranianiem im gry ? :-)

    Ciekawe, czy można w Bejsbola grać imitacją kija. I jak oni to
    stwierdzają. To jest jakiś trop.

    > A te teleskopowe, które używacie w Policji, to mają ? :-)

    Ustawa o broni i amunicji nie dotyczy Policji i reszty mundurówki.
    Przecież nawet tej broni nie masz w ewidencji.

    > Ale projekty ustaw o broni to chyba Policja konsultowała :-)

    Trudno powiedzieć.

    > Troche wątpie. Pewnie samodzielny wymysł premiera/rządu.

    Raczej Dyrektora Lasów Państwowych. Po prostu ktoś chciał "coś zrobić",
    a nic innego nie mógł.

    > Ale moze logiczne, ze jak sie zamyka parki, to lasy też?

    Niestety nie potrafię się w tym dopatrzyć logiki.

    > To moze powinieneś z wyższymi szarżami kiedys popić, co oni tam
    > ministrowi doradzali :-)

    Brzydzę się alkoholem :-)

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 24. Data: 2024-01-16 16:45:32
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 16 Jan 2024 15:39:29 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Być może mafia brzydzi się legalnym sportem i używa tylko imitacji Jakaś
    > logika by w tym wówczas była. :-)

    W USA najłatwiej o "oryginał".

    Ale w Polsce 20 lat temu ... imo - najprosciej sprowadzic partie z
    USA, ale może popyt był duży, i jakis stolarz zaczą produkcje
    "imitacji" :-)

    > Ciekawe, czy można w Bejsbola grać imitacją kija. I jak oni to
    > stwierdzają. To jest jakiś trop.

    Oni mogą znać jakies amerykanskie regulacje i dzielic kije na
    przepisowe i inne :-)

    Ale np
    https://militaria.pl/c/kije-baseballowe-137649

    "oryginały" czy imitacje ?

    https://www.decathlon.pl/sporty/baseball/kije-do-bas
    eballa

    Ten z "miekkiego spienionego kauczuku", to pewnie imitacja,
    zakazana? :-)

    > Ustawa o broni i amunicji nie dotyczy Policji i reszty mundurówki.
    > Przecież nawet tej broni nie masz w ewidencji.

    No ale producent czy dostawca, powinien wiedziec, ze to bron,
    i numerka wymaga :-)

    > Raczej Dyrektora Lasów Państwowych. Po prostu ktoś chciał "coś zrobić",
    > a nic innego nie mógł.

    Wątpie. Inicjatywa była raczej po stronie rządu :-)

    > Niestety nie potrafię się w tym dopatrzyć logiki.

    W zamykaniu parków, czy w zamykaniu jednego i drugiego razem?

    Bo w "razem" to jakas logika jest, potem trzeba sie zastanawiac, czy
    to park, czy las ...

    > Brzydzę się alkoholem :-)

    W wyższym celu. I mozesz za kołnierz wylewać :-)

    J.

  • 25. Data: 2024-01-18 19:37:23
    Od: PiotRek <n...@a...bbb>

    W dniu 14.01.2024 o 15:34, Wiesiaczek pisze:

    > Tak?
    > A kij bejsbolowy jest przecież tępy i trudno byłoby się na niego nadziać.
    > Już bardziej klucz do kół albo lewarek, ale te można chyba? :)

    Co ciekawe, gaśnicą można komuś przywalić równie skutecznie jak kijem
    bejsbolowym. A na trójkąt ostrzegawczy można się nadziać...

    --
    P.

  • 26. Data: 2024-01-19 03:07:43
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.01.2024 o 19:37, PiotRek pisze:
    > Tak?
    > A kij bejsbolowy jest przecież tępy i trudno byłoby się na niego nadziać.
    > Już bardziej klucz do kół albo lewarek, ale te można chyba? ?

    warto przejrzeć orzecznictwo sądowe do przepisów mówiących o napaści z
    użyciem niebezpiecznego narzędzia. Sądy za niebezpieczne narzędzia różne
    przedmioty uznawały. Z dziwniejszych, które pamiętam, to but wojskowy.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 27. Data: 2024-01-19 14:46:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 19 Jan 2024 03:07:43 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > warto przejrzeć orzecznictwo sądowe do przepisów mówiących o napaści z
    > użyciem niebezpiecznego narzędzia. Sądy za niebezpieczne narzędzia różne
    > przedmioty uznawały. Z dziwniejszych, które pamiętam, to but wojskowy.

    A drewniana pałka jak najbardziej niebezpieczna, jesli nia po glowie
    uderzać.
    Imitacja kija bejsbolowego musi byc szczegĂłlnie niebezpieczna, skoro
    aż bronią nazwali.
    Ale prawdziwy kij bejsbolowy to widać mniej :-)

    J.

  • 28. Data: 2024-01-19 14:52:00
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    > aż bronią nazwali.
    > Ale prawdziwy kij bejsbolowy to widać mniej :-)

    AFAIR jest to prawna pozostałość po przeszłęj modzie na bejsbole
    jako "niebezpieczne narzędzia". Taka prawna kość ogonowa (zaszłość).

    --
    A. Filip

  • 29. Data: 2024-01-19 16:06:22
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 19.01.2024 o 14:52, A. Filip pisze:
    > AFAIR jest to prawna pozostałość po przeszłęj modzie na bejsbole
    > jako "niebezpieczne narzędzia". Taka prawna kość ogonowa (zaszłość).
    Oczywiście masz rację. Tylko nigdzie nie określono ile tu tolerancji ma
    być.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 30. Data: 2024-01-19 17:54:17
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 18 Jan 2024 19:37:23 +0100, PiotRek wrote:

    > Co ciekawe, gaśnicą można komuś przywalić równie skutecznie jak kijem
    > bejsbolowym. A na trójkąt ostrzegawczy można się nadziać...

    Bejsbol jednak bardziej poręczny.
    No ale gaśnica obowiąkowa, a imitacja bejsbola zakazana :-)

    J.