    From: scream <s...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sex strony - oszustwa
    Date: Tue, 18 Feb 2003 17:52:58 +0100
    Sender: a...@p...onet.pl@chello062179049042.chello.pl

    itam,

    Użytkownik Shepa napisał:
    > NIE PRAWDA, wszystko zalezy od tego co rozumiesz pod pojeciem instalacja.

    pod pojęciem "instalacja" rozumiem zainstalowanie programu na komputerze

    > Dla mnie instalacja jest pojawienie sie ikonki do programu ktory dalej
    > zagniezdza sie w systemie. Takie ikonki w nie updatowanym win98 wskakuja
    > samoczynnie. Przegladanie danej strony powoduje ze pojawia Ci sie ikonka na
    > pulpicie lub/i w tray'u.

    to bardzo ciekawe. Możesz mi wyjaśnić w jaki sposób to się dzieje? W
    jaki sposób przeglądanie danej strony powoduje pojawienie sie ikonki w
    tray'u/na pulpicie? Proszę tez o podanie przykładów takich stron. Jeśli
    już o czymś piszesz, to zakładam, że jest to sprawdzona informacja i
    możesz to udokumentowac w jakikolwiek sposób.

    > Czy osoby ktore nacisnely na taka ikonke co wywolalo polaczenie z nr 0700

    zacznijmy od tego, że taka sytuacja nie ma miejsca, nigdy nie miała, i
    nigdy mieć nie będzie. To nie "naciśnięcie na taką ikonke" wywołuje
    połączenie, tylko naciśnięcie na przycisk "POŁĄCZ" po uprzednim wyborze
    serwisu do którego się łączysz.

    > mialy intencje placic 3-4 zl za minute polaczenia i czy byly tego swiadome.
    > Otoz nie sa w 99,9999%.

    Obok przycisku "POŁĄCZ" jest widoczny regulamin.

    > Regulamin moze i znajduje sie, ale to dopiero okazuje sie po jakims czasie
    > bo "nie wiedziec czemu" umieszczenie go w programie sprawia ze jest on de
    > fakto niewidoczny dla uzytkownika.

    czy możesz to poprzeć jakimiś przykładami? Jeśli nie, to po prostu
    kłamiesz. Jak już będziesz mi to udowadniać, to "film" z tego, co robisz
    na komputerze możesz zrobić programem HyperSnap DX (darmowa wersja
    trial). Uruchom ten program, zacznij nagrywanie, a potem uruchom dialer
    i sfilmuj jak okienko z regulaminem pojawia sie dopiero po jakimś
    czasie. Gotowy film umieść np na republika.pl - darmowe konto. Lub
    prześlij mi na email. Ja umieszcze na swoim serwerze. To jak?

    > Wykorzystuje wiec niewiedze = brak
    > nalezytego poinformowania uzytkownika o skutkach.

    informuje, w regulaminie. Jest tam zawarta cena za minute, numer
    telefonu, operator...

    > Uzytkownik nie jest zobowiazany do myslenia. Ludzie nie znaja sie na tym i
    > nie wiedza jak usuwac takie programy. Nie wystarczy zwykle usuwanie.

    oczywiście, że wystarczy. Jest dokładnie opisane w regulaminie. Jeszcze
    raz napisze:

    1. sposób

    Zamknięcie programu krzyżykiem w rogu okienka trzymając wciśnięty CTRL+SHIFT

    2. sposób

    Kliknięcie prawym przyciskiem na ikonce w tray'u, wybranie opcji ODINSTALUJ

    3. sposób

    Deinstalacja poprzez usunięcie odpowiedniego programu w menu Panel
    Sterowania/Dodaj/Usuń programy.

    Sposób deinstalacji jest zalezny od typu dialera. Jeśli nadal masz z tym
    problem, napisz.

    > Pozniewaz trzeba jeszcze usunac sciezki w regedit.exe.[ciah bzdury]

    nie trzeba. Widzisz, zwykła zdolność czytania, którą powinieneś wynieść
    z podstawówki, pomogła by Ci w tej sytuacji i uniknąłbyś kombinowania
    "zanim wróca starzy i zobacza ikonke".

    > Takie programy powinny miec jakies standardy i powinny byc akceptowane przez
    > firmy telekomunikacyjne ktore dziela sie zyskiem z takich polaczen.

    ależ mają i są.

    > To co piszesz jest zwyklym tlumaczeniem ochydnego zlodziejstwa, cwaniactwa i
    > "kurewstwa" przewaznie we wspoudziale TPSA i innych firm ktore czerpia z
    > tego zyski, do tego handlujac ukradzionymi materialami erotycznymi.

    To już poważne oskarżenie. Kradzione materiały erotyczne? Mocno sie
    pomyliłeś. Pozatym, takie pomówienie to przestępstwo. Masz jakieś
    dowody? Wszystkie materiały w platnych serwisach posiadają licencje.
    Jeśli nie masz żadnych dowodów, oczekuje przeprosin.

    > Tak masz racje. Swiadomie klika, ale nie jest swiadomy ze takie klikniecie
    > wywoluje troche inne skutki niz zwykle klikanie na necie w ramach
    > standardowego polaczenia.

    nie standardowego. Jest rozłączany i łączony ponownie za pomoca numeru
    0700. _MUSI_ o tym wiedzieć. Choćby przez kliknięcie na "POŁĄCZ".

    > Dawno nie czytalem takiego bzdetu. lol Zarabiasz na tym w jakis sposob? Bo
    > mam wrazenie jakbys na sile chcial uspokoic swoje sumienie.

    po prostu wyjasniam i wyprowadzam niektóre osoby z błednego rozumowania

    > Da sie....zakazujac takich praktyk.

    AFAIK mamy wolny rynek, więc nie wolno zakazywać zarobkowania,
    szczególnie jeśli jest to legalne.

    > Mozna odwrocic sytuacje i zapytac
    > uzytkownikow czy gdyby informacja o tym ze takie klikniecie pociaga za soba
    > oplate 3-4 zl na min byla przedstawiona mu rzetelnie to korzystalby z tej
    > uslugi?

    a czy jesteś świadom tego, jak wiele osób powraca - łączy sie ponownie
    do strony erotycznej? Czy wiesz, że tylko znimomy procent rachunków jest
    reklamowany w TPSA? Czy wiesz, od jak długiego czasu dzialają dialery w
    Polsce?

    Oczekuje, że zrobisz to, o co Cie prosiłem w tym poście.
    --
    best regards,
    scream (at)w.pl