  • 41. Data: 2007-08-02 09:39:17
    Temat: Re: Separator dziesiętny
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 2 Aug 2007 11:20:51 +0200,
    kf <m...@b...gg19840.pl> screamed:

    [crap cutted]

    > Ale zmartwię Cię - bo i taki plik można
    > w przeciągu paru-parunastu minut posrotować bez wzgłędu na to jaki Ty sam
    > sobie format daty przyjąłeś...

    Można. Kwestia tylko po co ładować się w dziwny format zapisu danych.
    A tego dotyczył wątek. Ale ja zawsze truskawki...

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:221B ]
    [ 11:39:00 user up 11421 days, 23:34, 1 user, load average: 0.30, 0.18, 0.77 ]

    Make it right before you make it faster.

  • 42. Data: 2007-08-02 09:39:25
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Thu, 02 Aug 2007 11:20:51 +0200, kf napisał(a):

    > Użytkownik "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl> napisał w
    > wiadomości news:slrnfb3800.bom.pipene->
    >
    > Jakich logach? Logach czego ?
    > Rozumiem, że twoja wiedza dotycząca "logów" ogranicza się do kilku
    > plików tekstowych które gdzieś, kiedyś widziałeś ? ok. Jeśli tyle wiesz
    > o logach to ok. Ale zmartwię Cię - bo i taki plik można w przeciągu
    > paru-parunastu minut posrotować bez wzgłędu na to jaki Ty sam sobie
    > format daty przyjąłeś...

    Ale po co, skoro można posortować bez straty tych kilku-kilkunastu minut?

    p. m.

  • 43. Data: 2007-08-02 09:44:04
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 2 Aug 2007 11:17:08 +0200,
    kf <m...@b...gg19840.pl> screamed:
    > Kolejny specjalista....
    > Timestamp jak sama nazwa wskazuje przechowuj datę i czas.
    > Dla przykładu 2006-12-05 15:15:45.31
    > Jak chcesz datę to chcesz datę a nie datę i czas...

    Tak. I nawet pomijają wewnętrzną reprezentację, nadal chodzi
    o nieużywanie ciągów znakowych bezpośrednio w danych tego typu.
    Jak chcesz już być taki och i ach dokładny to timestamp to nie
    2006-12-06 15:15:45.31 a przykładowo 1186047744.

    > Kolejna brednia
    >
    > Collate jak sama nazwa wskazuje określa sposób porównywania a nie sposób
    > formatowania.

    Za mało snu i pomyliłem wyrazy. s/collate/locale/g

    > A logiki tego zdania to już nawet nie rozumiem ...

    Po sprostowaniu mojej pomyłki może już Ci się wyjaśni.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:229B ]
    [ 11:41:54 user up 11421 days, 23:36, 1 user, load average: 0.30, 0.18, 0.77 ]

    I haven't lost my mind; it's backed up on tape somewhere.

  • 44. Data: 2007-08-02 09:45:31
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

> [...]

    > A logiki tego zdania to już nawet nie rozumiem ...

    Po sprostowaniu mojej pomyłki może już Ci się wyjaśni.

    [*] Tak, wiem co _wyświetla_ się jeśli chodzi o pola tego typu.
    To na wypadek, gdybyś chciał mi imputować kolejną urojoną
    nieznajomość tematu.

  • 45. Data: 2007-08-02 09:50:59
    Od: "kf" <m...@b...gg19840.pl>

    .
    > Jak chcesz już być taki och i ach dokładny to timestamp to nie
    > 2006-12-06 15:15:45.31 a przykładowo 1186047744. [*]
    Nie pisałem o wewnętrznej prezentacji tylko o zasadzie - przechowywania daty
    i czasu.
    A jak już chcesz być taki dokłady - to zastanów się co miałeś na mysli - bo
    idę
    o zakład że chodziło Ci raczej o typ DATETIME a nie TIMESTAMP

    > Za mało snu i pomyliłem wyrazy. s/collate/locale/g
    Ah ... no popatrz

    > Po sprostowaniu mojej pomyłki może już Ci się wyjaśni.
    Nie ,wybacz nie wyjaśniło mi się. Najwidoczniej moje 10cio letnie
    doświadczenie
    programistyczne jest niczym przy Twoim braku snu ...

    kf

  • 46. Data: 2007-08-02 09:56:17
    Od: "kf" <m...@b...gg19840.pl>

    > Ale po co, skoro można posortować bez straty tych kilku-kilkunastu minut?

    Ale jak? Twoje alfabetyczne sortowanie też będzie trwało tyle - w zależności
    od ilości danych. Do mojego "kilka-kilkanście" możesz sobie zatem dopisać
    "kilka sekund" - może
    to Cię uspokoi. Różnica jest taka, że ja to, zrobię "systemowo" - a Ty ...
    alfabetycznie, bo
    takie rozwiązanie wydaje Cie się w tym momencie "jedynym i słusznym"
    Jest jeszcze jedno ale .... przy milionach rekordów - mój sposób konwersji i
    sortowania
    będzie dużo szybszy i wydajnieszy od Twojego porównywania literki po
    literce.

    kf

  • 47. Data: 2007-08-02 10:03:14
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 2 Aug 2007 09:10:50 +0000 (UTC), Artur M. Piwko napisał(a):

    > W logach też mi ten select zadziała? Następny znawca i fachowiec.

    Ja tak właśnie przeglądam logi - działa w 100% :-) Na szczęście
    czasy, gdy logi w mojej firmie były tylko w plikach, dawno temu
    się skończyły.

    Do logów tekstowych też zaglądam (bo są i te i te), ale one
    zawsze są tworzone chronologicznie więc nie ma potrzeby ich
    sortowania bo nie ma sytuacji, że aplikacja najpierw zapisuje
    zdarzenia nowsze, a dopiero potem starsze. Do bardziej
    zaawansowanego przetwarzania kolega stosuje Perla więc mu
    wszystko jedno. Ale nie narzekam bo jego skrypty są szybsze
    niż moje SQL'e ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 48. Data: 2007-08-02 10:07:14
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 2 Aug 2007 11:56:17 +0200,
    kf <m...@b...gg19840.pl> screamed:

> [...]
    > alfabetycznie, bo
    > takie rozwiązanie wydaje Cie się w tym momencie "jedynym i słusznym"

    Jeśli o mnie chodzi to możesz nawet używać zapisu "czternasty czerwca
    dwa tysiące piątego ruku". Tylko nie próbuj bezczelnie wciskać, że
    sortowanie przy pomocy 'sort' jest niestytemowe, a przy pomocy Twojego
    dłubanego skryptu tak.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:217B ]
    [ 12:07:10 user up 11421 days, 0:02, 1 user, load average: 0.30, 0.18, 0.77 ]

    Don't let the computer bugs bite!

  • 49. Data: 2007-08-02 10:10:05
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Thu, 2 Aug 2007 11:50:59 +0200,
    kf <m...@b...gg19840.pl> screamed:
    > A jak już chcesz być taki dokłady - to zastanów się co miałeś na mysli - bo
    > idę
    > o zakład że chodziło Ci raczej o typ DATETIME a nie TIMESTAMP

    Nie. Chociło mi o wewnętrzną reprezentację. Stąd pisałem timestamp (jako
    liczbę sekund od "epoki"), nie TIMESTAMP.

    > Nie ,wybacz nie wyjaśniło mi się. Najwidoczniej moje 10cio letnie
    > doświadczenie
    > programistyczne jest niczym przy Twoim braku snu ...

    Jaki programista takie doświadczenie. Hint: wpływ LC_TIME=pl_PL
    i przykładowo LC_TIME=en_US na postać wynikową. Lepiej skorzystać
    z mechanizmów wbudowanych niż ręcznie stosować narzuconą z góry
    postać '%y-%m-%d', itp.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:232B ]
    [ 12:08:59 user up 11421 days, 0:03, 1 user, load average: 0.30, 0.18, 0.77 ]

    Most fools think they are only ignorant. -- Benjamin Franklin

  • 50. Data: 2007-08-02 10:11:10
    Od: "kf" <m...@b...gg19840.pl>

    .
    > sortowanie przy pomocy 'sort' jest niestytemowe, a przy pomocy Twojego
    Matko - co za facet :)

    O jakim "sort" znowu mówisz?
    Przed chwilą coś wspominałeś o pliku tekstowym z logami - teraz nagle robisz
    mi "sort".
    Powiedz w końcu gdzie te logi, co za logi, jaki sort, w czym ten sort?
    Odnoszę wrażenie, że tak jak logi kojarzą Ci się tylko z plikami
    tekstowymi - tak teraz
    pewnie Twój "sort" to sort w jakimś Excellu czy innym idioto-odpornym
    narzędziu.
    Koniecznie chcesz się wykazać wiedzą .. ale co zdanie to coś pokręcisz

    kf