  • 21. Data: 2007-08-01 20:59:53
    Temat: Re: Separator dziesiętny
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> wrote in message
    news:y052cfol0765$.vxc4q74dop3u.dlg@40tude.net...

    > Tekstowemu - w Excelu jak się nie skonwertuje dat przy wczytaniu txt ;-)

    dobrze ze wrzuciles emotikon na koniec. jakos dzisiaj jestem bez humoru.

  • 22. Data: 2007-08-02 05:53:39
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Wed, 1 Aug 2007 15:09:02 +0200,
    andrew <c...@g...pl> screamed:

    > Każdy poprawnie zaprogramowany system (informatyczny) sortuje date według
    > wartości, a nie reprezentacji (zatem format wyświetlany może być dowolny i
    > nie wpływa na wewnętrzną reprezentację).

    Ale nie zadziała w tak banalnych przypadkach jak:

    cat wazny_plik_z_wydarzeniami | sort

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:239B ]
    [ 07:54:41 user up 11421 days, 19:49, 1 user, load average: 0.30, 0.18, 0.77 ]

    If I held you any closer I would be on he other side of you. -- Groucho Marx

  • 23. Data: 2007-08-02 06:02:38
    Od: "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl>

    In the darkest hour on Wed, 1 Aug 2007 16:08:07 +0200,
    Lukasz <l...@p...onet.WYTNIJpl> screamed:

    > A namieszali dopiero amerykanie z tym swoim idiotycznym mm-dd-yyyy

    Amerykanie namieszali, racja, ale ze swoim mm/dd/yyyy.

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:212B ]
    [ 08:03:29 user up 11421 days, 19:58, 1 user, load average: 0.30, 0.18, 0.77 ]

    Don't stop at one bug.

  • 24. Data: 2007-08-02 07:02:11
    Od: Bohdan 'Nexus' Horst <n...@i...pl>

    Lukasz <l...@p...onet.wytnijpl> wrote:

    > Może nie przyczepił się, tylko grzecznościowo zwrócił uwagę, żeby wystawiający
    > się dalej nie ośmieszał.
    >
    > Pamiętam, że kiedys głośno było o wprowadzeniu obowiązku odpowiedniego pisania
    > daty na wszystkich dokumentach (bodaj w formacie dd-mm-yyyy). Też zostało to
    > olane przez wszystkich. Troche szkoda, ale takie "obywatelskie" standardy trudno
    > wymusić.

    yyyy-mm-dd

    1982 PN-82/N-01204

    http://www.kablomedia.pulawy.pl/iso8601.html

    pozdrawiam

    --
    Bohdan 'Nexus' Horst

  • 25. Data: 2007-08-02 07:33:20
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Thu, 2 Aug 2007 05:53:39 +0000 (UTC), Artur M. Piwko napisał(a):

    > Ale nie zadziała w tak banalnych przypadkach jak:
    >
    > cat wazny_plik_z_wydarzeniami | sort

    A kto robi taką amatorszczyznę?

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 26. Data: 2007-08-02 07:45:26
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Wed, 1 Aug 2007 15:59:53 -0500, witek napisał(a):

    > dobrze ze wrzuciles emotikon na koniec. jakos dzisiaj jestem bez humoru.

    Śmiać się można - ale takie są biurowe realia. Właśnie sprawdziłem raporty
    które ostatnio dostałem - data jest jako tekst :-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 27. Data: 2007-08-02 07:56:29
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Artur M. Piwko" <p...@p...kielce.pl> wrote in message
    .

    > Ale nie zadziała w tak banalnych przypadkach jak:
    >
    > cat wazny_plik_z_wydarzeniami | sort

    nastepny fachowiec.

    ale zadziała
    select * from DB order by date.

  • 28. Data: 2007-08-02 07:57:31
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > A kto robi taką amatorszczyznę?

    jak widac pseudoprawnicy zabierający się za programowanie systemów baz
    danych.
    ani to prawnik ani programista

  • 29. Data: 2007-08-02 07:58:56
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    > Śmiać się można - ale takie są biurowe realia. Właśnie sprawdziłem raporty
    > które ostatnio dostałem - data jest jako tekst :-)

    to wrzuć to do SQL , potnij i złóż datę od początku.

  • 30. Data: 2007-08-02 08:10:09
    Od: MarcinJM <m...@i...pl>

    Jotte pisze:
    > Jest logiczny - od informacji "najzgrubniejszej" (rok) do najbardziej
    > szczegółowej (dzień).

    Poczta daje rade odwrotnie sortowac:
    od szczegolowej do najzgrubniejszej

    Poza tym uwzglednij czynnik ludzki: wiekszosc zna wartosci
    najzgrubniejsze (rok, miesiac), potrzebuje tylko szczegolowych (dzien)

    W przypadku czasu wzniejsza wartosc jest na poczatku (godzina) minuty ja
    uzupelniaja.
    "Jest okolo 10" niesie za soba duzo wiecej informacji niz "jest 26 po",
    ktore nie wnosi nic nowego, bo "26 po" wystepuje 24 razy na dobe.
    poniewaz wiekszosc zna wartosci zgrubne (pora dnia) wiec "26 po" moze
    byc kilka branych pod uwage.

    MarcinJM
    gg: 978510, Skype: marcin.jm