  • Data: 2007-08-02 22:25:44
    Temat: Re: Separator dziesiętny
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 2 Aug 2007, witek wrote:

    > Sciągnij sobie acdsee

    Ale ja NIE CHCĘ żadnego "wewnętrznego sortowania" - to *mają być*
    luzem leżące zbiory (.MRW, .JPG, .TIFF) które obrabiam w miarę
    potrzeby (a raczej koniecznosci - wyjaśniałem na .foto.cyfrowa,
    żaden darmowy program nie ma "kompletu funkcjonalności") GIMPem,
    Paint.NETem, PhotoBie, ew. narzędzi do stereo i Hugina nie licząc.
    Jak "posortowanie" ma się sprowadzać do nadania nazwy, która mi
    zapewni widoczność kolejności w filesystemie, to właśnie to
    robię, a "posortowanie wewnątrz programu" (JAKIEGOKOLWIEK programu,
    które nie będzie widoczne z innych programów) mnie NIE urządza.

    Nadto jest jeszcze szczegół: dałeś gwarancję, że nigdy nie oglądałeś
    jak działa przeglądarka graficzna, kiedy ma w katalogu nieco (kilka-
    naście lub więcej) zbiorów RAW (takich, w których w środku nie ma
    "podglądu" JPG).
    Wiedziałbyś czym pachnie "podgląd z sortowaniem w przeglądarce",
    "teeeen żżżżóóóóółłłłwwwww taaaaak szszszszyyyyybkoooo
    uuuuumknąąąąąłłłł" :)

    > i sortuj bo danych z exif. Po to one tam są.

    A wyobraź sobie że wiem ;) - ale tak się dobrze składa, że do
    nadania zbiorom stosownych nazw nie tylko nie muszę ściągać
    ACDSee, bo załatwiłby mi to TotalCommander z wtyczkami ;), ale
    sam aparat umie to na czym mi zależy :) (wrzuca do katalogów
    zawierajacych sortowalną datę - dwa pola trzeba wyciąć, bo
    zawierają kod "kolejnego założenia katalogu w tym samym dniu").
    Po prostu to, że mogę w konkretnym program posortować staje
    się bezużyteczne, jeśli zbiory są potrzebne w różnych programach.
    Najprościej właśnie "wpisać do nazwy" najpotrzebniejsze dane,
    czas dostępu *bez zaglądania do zbioru* jest drastycznie
    lepszy!

    pzdr, Gotfryd