  • Data: 2007-08-02 21:54:53
    Temat: Re: Separator dziesiętny
    Od: "Alek" <alek67@PRECZ_ZE_SPAMEM.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał

    > Hmm, naturalny... ??
    > Co to znaczy naturalny?

    Np. u nas "naturalny" sposób pisania to od lewej do prawej. Naturalny
    bo wszyscy tak piszemy, tak byliśmy uczeni i tak uczymy następnych.
    U Żydów i Arabów jest na odwrót i u nich właśnie tak jest "naturalnie".

    Podobnie naturalne jest noszenie prawej ręki w prawej kieszeni a lewej
    w lewej. Tak jest wygodnie bo to wynika z anatomii. Jak ktoś chce
    odwrotnie to nie ma zakazu, ale na masową skalę to się nie przyjmie.

    > Argument na gruncie zapodanego przykładu niegłupi ale weź pod uwagę,
    > że odpowiadanie na zapytanie o datę to nie jedyna sytuacja, kiedy
    > informacja o dacie jest potrzebna.

    Data w postaci przeznaczonej do czytania/pisania przez człowieka
    powinna być dostosowana do jego wygody, nawyków itd.
    Argument o łatwości sortowania jest absurdalny. Te akrobacje z nazwami
    plików i "bazy danych" w postaci plików tekstowych to jakieś śmieszne
    wynalazki Tristana. Równie dobrze można używać komputera do tłuczenia
    orzechów.
    Tak samo jak potrafię prawidłowo przeczytać datę zapisaną od tyłu
    (czyli rrrr-mm-dd) tak samo nie mam problemu z ustaleniem która z dat
    jest wcześniejsza jeśli mam je zapisane "normalnie" czyli dd.mm.rrrr.
    Człowiek działa inaczej niż komputer i odwrócenie zapisu daty niczego
    mu nie ułatwia.