    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Robert Tomasik <r...@g...pl>
    Subject: Re: Seks w regulaminie internatu
    Date: Wed, 20 Oct 2021 14:20:04 +0200

    W dniu 20.10.2021 o 11:25, Monika Głowacka pisze:
    > W regulaminie internatu karą jest że uczeń może być wydalony z internatu
    > za uprawianie seksu.
    > Czy to zgodne z innymi przepisami prawa, jeśli czynności seksualne osób
    > co ukończyły 15 lat nie są karalne ?
    >
    > http://zs1.szczecinek.ibip.pl/public/get_file.php?id
    =237996
    > http://zsckrdobryszyce.pl/images/Dokumenty/Regulamin
    -internatu-ZSCKR-Dobryszyce.pdf
    > Może powinno być bardziej uścislone ?

    Moimi zdaniem §59 pierwszego z tych regulaminów (drugiego nie
    analizowałem) jest mocno pojechano. Jakbym ja to układał, to bym po
    prostu przywołał definicję demoralizacji z ustawy o postępowaniu w
    sprawach nieletnich i nic nie doprecyzowanego.

    Ok! Zabraniamy seksu. A czy ktoś się zastanowił, jak mielibyśmy to
    udowodnić? Co więcej, w wypadku rozprowadzania treści pornograficznych,
    to zaznaczono, że ścigamy tylko to działanie na terenie Internatu. czyli
    jak 17-to letnia dziewczynka będzie uprawiać seks ze swoim chłopakiem,
    to ją z Internetu wyrzucą? Za kradzież, to wywalają, za "udowodnienie",
    to rozumiem, że w wypadku seksu może to być domniemane.

    Zespół szkół, z którego ten regulamin, to liceum i technikum. Czyli
    dzieci w wieku 16~21 lat. No to uprawnianie seksu już jakby nie jest
    tragedią, zwłaszcza, ze nie doprecyzowują, co przez to rozumieją.
    Wkładanie rączek pod bluzkę, to też już seks. A o homoseksualizmie, to w
    ogóle nie wiem, czemu tu wspomniano. Co to kogo obchodzi, kto kogo lubi?
    I czemu homoseksualizm od lesbijstwa się tu rozróżnia?

    Ciekawostka kolejna, to ściganie za przebywanie chłopców u dziewcząt (i
    odwrotnie) - w sytuacji, gdy ścigamy homoseksualizm. I czemu szczególnie
    napastujemy "bestialskie znęcanie się nad zwierzętami"? A
    niebestialskie? Kto i jak to stwierdza?

    Generalnie moim zdaniem ktoś powinien im zwrócić uwagę, że jak się o
    czymś nie ma pojęcia, to najlepiej opierać się na ogólnych standardach.

    --
    Robert Tomasik