  • 1. Data: 2005-05-17 11:29:29
    Temat: Screenshoty a Fair Use
    Od: VindicatoR <v...@p...fm>

    Witam

    Mam następujące pytanie: czy screenshoty programów o nieotwartych
    licencjach podlegają pod licencję Fair Use? Problem ten pojawił się
    ostatnio na Wikipedii i nikt nie potrafi podać jednoznacznej
    odpowiedzi... Jak na mój gust zrzuty ekranu komercyjnego oprogramowania
    są własnością jego autorów...

    pozdrawiam,
    Vindicator

  • 2. Data: 2005-05-17 11:33:29
    Temat: Re: Screenshoty a Fair Use
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@v...icpnet.pl>

    Dnia 17.05.2005 VindicatoR <v...@p...fm> napisał/a:
> [...]
    > ostatnio na Wikipedii i nikt nie potrafi podać jednoznacznej
    > odpowiedzi... Jak na mój gust zrzuty ekranu komercyjnego oprogramowania

    IMHO mozna to porownac, do zrobienia zdjecia obiektu.
    Czy jest ono rowniez wlasnoscia wlasciciela obiektu? ;-)

    --
    ,''`. Krzysztof "LANcaster" Kotkowicz |||
    : :' : l...@v...icpnet.pl / +48 505 433 946 / gg://5888 |||

  • 3. Data: 2005-05-17 11:46:03
    Od: Piotr Żebrowski <p...@o...pl>

    Użytkownik "Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz" <l...@v...icpnet.pl>
    napisał w wiadomości news:slrnd8jlk9.288.lancaster@vorlon.icpnet.pl...
    > IMHO mozna to porownac, do zrobienia zdjecia obiektu.
    > Czy jest ono rowniez wlasnoscia wlasciciela obiektu? ;-)

    nie ale jego uzycie nie jest juz jednoznaczne [fotka Twojego domu na
    reklamie domu uciech?]

    Piotr Żebrowski
    http://www.otwarte.com.pl

  • 4. Data: 2005-05-17 11:58:48
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@S...onet.pl>

    Piotr Żebrowski wrote:

    > nie ale jego uzycie nie jest juz jednoznaczne [fotka Twojego domu na
    > reklamie domu uciech?]

    jezeli tylko robiona z ulic - oczywiscie - na dowolny uzytek
    i nikt nie ma prawa zabronic

    kiedys mialem sytuacje na Piotrkowskiej w Lodzi
    robilem zdjecie budynkowi w ktorym byla restauracja
    wyleciala pani i sie zaczela buldoczyc dlaczego robie zdjecie jej
    restauracji
    spokojnie odpowiedzialem ze nie jej restauracji a budynkowi w ktorym
    znajduje sie restauracja
    po drugie jestem na ulicy i moge fotografowac co mi sie nie podoba - a jak
    ma jakis problem to mozemy wezwac niebieskich

    pani oczywiscie nie miala racji - bo w tym wypadku bu zrobic zdjecie pt
    panorama Pitorkowskiej musialbym wyslac prosbe do wlascicieli wszystkich
    budynkow - co czasem oznacza prosba do kancelarii adwokackiej w US (chyba
    wiecie co mam na mysli) - a wiec byloby glupie

    --
    pzdr
    www.forumslubne.pl <-- forum dla fotografow slubnych

  • 5. Data: 2005-05-17 12:43:17
    Od: Krzysztof 'LANcaster' Kotkowicz <l...@v...icpnet.pl>

    Dnia 17.05.2005 Piotr Żebrowski <p...@o...pl> napisał/a:
    > nie ale jego uzycie nie jest juz jednoznaczne [fotka Twojego domu na
    > reklamie domu uciech?]

    tak samo wykorzystanie screenshotu nie jest jednoznaczne.