  • 1. Data: 2004-07-10 20:13:43
    Temat: Ścinka drzewa
    Od: "Alek" <a...@A...onet.pl>

    Witam,
    jakie jest obowiązujące prawo dotyczące ścinki drzewa?
    W jakiej ustawie/rozporządzeniu tego szukać?
    Jeśli to ma znaczenie, to drzewa znajdują się na mojej działce
    (jeszcze nie ogrodzonej).

    z góry dzięki
    Alek

  • 2. Data: 2004-07-11 10:48:26
    Temat: Re: Ścinka drzewa
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Alek" napisał w wiadomości:

> [...]
    > W jakiej ustawie/rozporządzeniu tego szukać?
    > Jeśli to ma znaczenie, to drzewa znajdują się na mojej działce

    Witam

    To ze drzewa znajduja sie na nieogrodzonej dzialce nie ma tu znaczenia.
    Wazne jest jakie to drzewa i jak dlugo te drzewa tam rosna.

    Sprawe te reguluje Ustawa z dnia 16 kwietnia 2004 r. o ochronie przyrody
    (Dz.U.2004.92.880).
    Ciebie najbardziej interesuje art. 83 tej ustawy, a najbardzie ustep 6,
    ktory mowi kiedy zezwolenia nie trzeba.

    [...]

    Art. 83. 1. Usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości może
    nastąpić, z zastrzeżeniem ust. 2, po uzyskaniu zezwolenia wydanego przez
    wójta, burmistrza albo prezydenta miasta na wniosek posiadacza
    nieruchomości. Jeżeli posiadacz nieruchomości nie jest właścicielem - do
    wniosku dołącza się zgodę jej właściciela.

    2. Zezwolenie na usunięcie drzew lub krzewów z terenu nieruchomości
    wpisanej do rejestru zabytków wydaje wojewódzki konserwator zabytków.

    3. Wydanie zezwolenia, o którym mowa w ust. 1 i 2, może być uzależnione od
    przesadzenia drzew lub krzewów w miejsce wskazane przez wydającego
    zezwolenie albo zastąpienia ich innymi drzewami lub krzewami, w liczbie
    nie mniejszej niż liczba usuwanych drzew lub krzewów.

    4. Wniosek o wydanie zezwolenia powinien zawierać:

    1) imię, nazwisko i adres albo nazwę i siedzibę posiadacza i właściciela
    nieruchomości;
    2) tytuł prawny władania nieruchomością;
    3) nazwę gatunku drzewa lub krzewu;
    4) obwód pnia drzewa mierzonego na wysokości 130 cm;
    5) przeznaczenia terenu, na którym rośnie drzewo lub krzew;
    6) przyczynę i termin zamierzonego usunięcia drzewa lub krzewu;
    7) wielkość powierzchni, z której zostaną usunięte krzewy.

    5. Wydanie zezwolenia na usunięcie drzew lub krzewów na obszarach objętych
    ochroną krajobrazową w granicach parku narodowego albo rezerwatu przyrody
    wymaga uzyskania zgody odpowiednio dyrektora parku narodowego albo organu
    uznającego obszar za rezerwat przyrody.

    6. Przepisów ust. 1 i 2 nie stosuje się do drzew lub krzewów:

    1) w lasach;
    2) owocowych, z wyłączeniem rosnących na terenie nieruchomości wpisanej do
    rejestru zabytków oraz w granicach parku narodowego lub rezerwatu
    przyrody - na obszarach nieobjętych ochroną krajobrazową;
    3) na plantacjach drzew i krzewów;
    4) których wiek nie przekracza 5 lat;
    5) usuwanych w związku z funkcjonowaniem ogrodów botanicznych lub
    zoologicznych;
    6) niszczących nawierzchnię i infrastrukturę drogową, ograniczających
    widoczność na łukach i skrzyżowaniach, z wyłączeniem rosnących na terenie
    nieruchomości wpisanej do rejestru zabytków;
    7) usuwanych na podstawie decyzji właściwego organu z wałów
    przeciwpowodziowych i terenów w odległości mniejszej niż 3 m od stopy
    wału;
    8) które utrudniają widoczność sygnalizatorów i pociągów, a także
    utrudniają eksploatację urządzeń kolejowych albo powodują tworzenie na
    torowiskach zasp śnieżnych, usuwanych na podstawie decyzji właściwego
    organu;
    9) stanowiących przeszkody lotnicze, usuwanych na podstawie decyzji
    właściwego organu.
    [...]

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-

  • 3. Data: 2004-07-11 11:35:55
    Od: "..::SebOLO::.." <m...@p...onet.xl>

    > jakie jest obowiązujące prawo dotyczące ścinki drzewa?
    > Jeśli to ma znaczenie, to drzewa znajdują się na mojej działce
    > (jeszcze nie ogrodzonej).

    Działka ogrodzona czy tez nie - nie ma to znaczenia...
    Jezeli sa to drzewa owocowe to jak najbardziej na ich wycinke pozwolenia nie
    trzeba. Jezeli jednak nie sa to drzewa owocowe trzeba miec pozwolenie...

    --
    ..::SebOLO::..

    "Wiedzieć, że się wie, co się wie
    i wiedzieć, czego się nie wie
    - oto prawdziwa wiedza."

  • 4. Data: 2004-07-11 13:22:03
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "..::SebOLO::.." napisał w wiadomości:

> [...]
    nie
    > trzeba. Jezeli jednak nie sa to drzewa owocowe trzeba miec pozwolenie...

    Jesli drzewo nie rosnie co najmnie 5 lat, to nie trzeba zezwolenia, bez
    wzgledu jakie by to drzewo nie bylo.

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-

  • 5. Data: 2004-07-11 16:29:06
    Od: "..::SebOLO::.." <m...@p...onet.xl>

    > Jesli drzewo nie rosnie co najmnie 5 lat, to nie trzeba zezwolenia, bez
    > wzgledu jakie by to drzewo nie bylo.

    To fakt... Tylko jak to wyglada...? Liczenie słoji?:))

  • 6. Data: 2004-07-11 18:47:25
    Od: "macgaw" <m...@i...pl>

    Użytkownik ..::SebOLO::.. wrote:
    > Jezeli sa to drzewa owocowe to jak najbardziej na ich wycinke
    pozwolenia nie
    > trzeba.
    mam pytania
    1. czy 'BEZ CZARNY' to to drzewo czy krzew?
    2. (ważniejsze) czy go moge wyciąć???

    pozdrawiam
    macgaw
    p.s. ten 'bezik' ma ze 20 lat, 2 pnie i qpe gałezi, zasłania mi pół domu
    i rośnie na trawnik miejskim

  • 7. Data: 2004-07-11 19:40:02
    Od: "treneros" <t...@p...onet.pl>

    Użytkownik "macgaw" napisał w wiadomości:

    > mam pytania
    > 1. czy 'BEZ CZARNY' to to drzewo czy krzew?
    > 2. (ważniejsze) czy go moge wyciąć???

    "BEZ" to z cala pewnoscia krzew a nie drzewo. W encyklopedii pod tym
    pojeciem jest napisane m.in. "bez pospolity (Sambucus nigra), krzew z
    rodziny przewiertniowatych, kilkumetrowej wysokości...."

    --
    Z powazaniem
    -=treneros=-

  • 8. Data: 2004-07-11 19:48:11
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "macgaw" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    > p.s. ten 'bezik' ma ze 20 lat, 2 pnie i qpe gałezi, zasłania mi pół domu
    > i rośnie na trawnik miejskim

    Jeśli rośnie na miejskim trawniku, to nie jest Twój. O jego usuniecie musisz
    prosić właściciela.

  • 9. Data: 2004-07-12 21:47:56
    Od: "Wanda" <p...@n...niusy>

    Jak długo czeka się na uzyskanie zezwolenia na usunięcie drzewa?

    Wanda