    From: "William" <n...@m...mnie.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sapdek/dziedziczenie - wątpliwości
    Date: Wed, 5 Dec 2007 21:53:43 +0100

    > Brat sobie umyslił, ze zrobi podział geodezyjny, spadkowy i będzie
    > właścicielem tych 400 m2 z domem. O ile się orientuję, to chyba gmina
    > zgody
    > mu nie da, bo minimalna budowlana to 560 m2, ale jest to bliżniak, więc
    > nie
    > wiem...

    Wystarczy się wybrać do gminy i od razu dostaniesz odpowiedź o możliwości
    podziału od kompetentnych osób (przepisy o powierzchniach są ustalane przez
    gminy).

    > wyjechał/. On nie jest zadowolony, ze ja chcę oddać spadek po ojcu
    > dzieciom -

    Nie dziwię mu się. Spadek z nieletnim to praktycznie blokada. Sąd musi
    poczekać do pełnoletności syna by np. w przypadku działu mógł zadecydować w
    którym z dwóch domów chce mieszkać a któy spłacić wujowi.

    > taka była wola mojego ojca, ale przed smiercią nie zdążył już tego
    > załatwić, więc przypuszczam, ze może zrobić coś za moimi plecami...
    >
    > Czy tak może ???

    Ty też piszesz z nami za jego plecami :). A sprawy spadkowo -
    nieruchomościowe dlatego wymagają formy sądowej lub notarialnej by było
    trudno załatwić je "poza plecami".