eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoSanepid przypomniał sobie gdzie miał sztuczną szczękę (z 2010)? › Re: Sanepid przypomniał sobie gdzie miał sztuczną szczękę (z 2010)?
  • Data: 2021-04-14 17:36:08
    Temat: Re: Sanepid przypomniał sobie gdzie miał sztuczną szczękę (z 2010)?
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@_wiadomo_.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > 165 kk jest takim właśnie artykułem, że samego skutku nie trzeba
    > dowieść. Wystarczy zagrożenie.

    nie wystarczy. Trzeba jeszcze uprawdopodobnić, a to już takie proste nie
    jest. Wyjaśniał to Mikołaj Małecki w Dogmatach Karnisty - wtedy w
    kontekście strajków kobiet, ale argumenty sa podobne.

    > Skazujące wyroki z art. 165 kk zapadały w różnych naprawdę
    > abstrakcyjnych przypadkach. Przykładowo przechowywania materiałów
    > wybuchowych w piwnicy, gdzie przecież sam z siebie wybuchnąć powinien.

    To nie to samo, ogólnie jest zakaz przechowywania materiałów wybuchowych
    przez osoby nieuprawnione, szczególnie w niezabezpieczonych miejscach,
    natomiast prowadzenie działalności gospodarczej jest jak najbardziej
    legalne i skutecznie zakazać jej można TYLKO wprowadzając odpowiedni
    stan nadzwyczajny. Jeśli ustawodawca takiego stanu nie wprowadził tzn,
    że nie widzi zagrożenia w prowadzeniu działalności gospodarczej.

    --
    http://zrzeda.pl