  • 1. Data: 2003-07-21 13:53:41
    Temat: Samochod - dorowizna??Czy umowa kupna i sprzedazy??
    Od: "suSZi" <s...@i...pl>

    Witam

    Mam mały problem i liczę, że ktoś z grupy mi pomoże.

    Mój znajomy ma samochód, którego w ogóle nie używa.Chce przepisać go na
    mnie. A teraz sens mojego pytania :
    W jaki sposób mój przyjaciel powinien to zrobić
    1.Napisać umowę kupno-sprzedaż samochodu ->a wtedy trzeba zapłacić podatek.
    2.Przekazać samochód w formie darowizny -> wtedy tez trzeba zapłacić
    podatek.Czy ktoś wie, ile wynosi podatek ??
    3.Być może jest jeszcze jakiś inny sposób przerejestrowania samochodu ?

    Za pomoc z góry bardzo dziękuje
    pozdrawiam

  • 2. Data: 2003-07-21 13:55:05
    Od: Janusz 'Kali' Kaliszczak <k...@w...pl>

    Dnia 2003-07-21 15:53, Użytkownik suSZi napisał:

> [...]
    > podatek.Czy ktoś wie, ile wynosi podatek ??
    > 3.Być może jest jeszcze jakiś inny sposób przerejestrowania samochodu ?

    nie wiem jak to dziala w takiej sytuacji.. .ale samochod moze byc
    wspolwlasnoascia. przynajmniej moj nalezy do zony, do mnie i do tescia.

    Janusz 'Kali' Kaliszczak
    "nemo ante mortem beatus"

  • 3. Data: 2003-07-21 13:56:25
    Od: Rajmund Sykulski <r...@p...fm>

    suSZi napisał(a):

> [...]
    > podatek.Czy ktoś wie, ile wynosi podatek ??
    > 3.Być może jest jeszcze jakiś inny sposób przerejestrowania samochodu ?

    zalezy ile jest wart. wtedy odpowiednio albo go kup albo niech ci go da
    darowizna. szczegolow trzeb asie dowiedziec w US.
    rajusan

  • 4. Data: 2003-07-21 14:42:06
    Od: "Andrzej R" <a...@n...spam.chorzow.wsb.pl>

    sam napisales WSPOLWLASNOSCIA ale tutaj tez trzeba byc po czesci
    wlascicielem wiec jakos nabyc prawo do czesci samochodu wiec moze CI sasiad
    przekazac jako darowizne polowe samochodu ale tu tez zaplacisz podatek
    pozdrawiam

  • 5. Data: 2003-07-21 14:42:48
    Od: "Adas" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "suSZi" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > podatek.Czy ktoś wie, ile wynosi podatek ??
    > 3.Być może jest jeszcze jakiś inny sposób przerejestrowania samochodu ?

    Podatek od kupna samochodu to 2 % wartości (z umowy, chyba że zaniżona mocno
    to pani w urzędzie sobie znajdzie wartość danego modelu ) a darowizna to
    więcej zapłacisz niż te 2 %. Chyba że jest jakaś suma darowizny wolna od
    podatku ale chyba Fiata turbo 126p Ci nie chce oddać. :-)

  • 6. Data: 2003-07-21 17:50:39
    Od: Janusz 'Kali' Kaliszczak <k...@b...pl>

    Dnia 2003-07-21 16:42, Użytkownik Andrzej R napisał:

> [...]
    > przekazac jako darowizne polowe samochodu ale tu tez zaplacisz podatek

    moze sprawe rozwiazac przekazanie na tyle malej czesci, zeby bylo to
    oplacalne?

    --
    Janusz 'Kali' Kaliszczak -- http://butik.pl/chorepomysly
    ---------I'm Powered by Mozilla :: http://mozillapl.org/

  • 7. Data: 2003-07-22 10:54:01
    Od: "Astucci" <A...@p...onet.pl>

    Witam....

    > Mam mały problem i liczę, że ktoś z grupy mi pomoże.
    > 1.Napisać umowę kupno-sprzedaż samochodu ->a wtedy trzeba zapłacić
    podatek.

    No trzeba ;)

    > 2.Przekazać samochód w formie darowizny -> wtedy tez trzeba zapłacić
    > podatek.Czy ktoś wie, ile wynosi podatek ??

    Owszem, jeśli przekaze Ci cały samochód zapłacisz podatek od wartości....
    ale kiedyś była kwota darowizny wolna od podatku (kiedyś to było ok 4000 zł)
    jeśli przekaze Ci jako darowiznę 1/10 wartości pojazdu czyli np 2500 zł
    to podatku nie zapłacisz (jeśli nadal tak jest ;)
    w Urządzie Komunikacji nie jest ważne jaką część dostałeś.. jeśli masz prawo
    do 1% wartości to jesteś współwłaścicielem i już....

    > 3.Być może jest jeszcze jakiś inny sposób przerejestrowania samochodu ?

    A przeczytałem też kiedyś, że zrzeczenie się współwłasności w ogóle nic nie
    kosztuje...
    więc jak by tak było, to po np, roku Twoj kolega moze zrzec się swojej
    częsci i samochód zostanie Twoją własnością....

    P.S. O ile z darowizną dot. pkt.2 było dokładnie tak jak napisałem
    to do pkt 3 pewności nie mam, trzeba by sprawdzić.....