  • 1. Data: 2003-07-21 12:49:27
    Temat: Pytanie prawne-międzynarodowe.
    Od: a...@o...pl

    Witam,
    W 2000r przebywałam we Włoszech przez 2 miesiące bez wizy turystycznej (mozna
    tylko 8 dni). Otrzymalam zakaz wjazdu na teren Włoch przez 5 lat. Niestety
    obejmuje to także kraje "układu Schengen". Czy istnieje możliwość anulowania
    tego i do kogo powinnam sie zwrócić. Będę wdzięczna za radę.

    Podrawiam
    Aneta

  • 2. Data: 2003-07-21 16:23:08
    Temat: Re: Pytanie prawne-międzynarodowe.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Zaryzykowałbym Ambasadę Włoch w Polsce. Nie wiem, czy to można anulować, ale
    tam przynajmniej powinni wiedzieć.

  • 3. Data: 2003-07-21 19:57:59
    Od: "Mirage" <z...@b...pl (usuń wszystko po pl)>

    > Zaryzykowałbym Ambasadę Włoch w Polsce. Nie wiem, czy to można anulować,
    ale
    > tam przynajmniej powinni wiedzieć.
    hmm, oni są do obsługi Włochów w Polsce.
    Ty niestety musisz do naszego MSZ, ale oni przyjmą sprawę tylko od MSW. Tak
    że podanie o sprawę kieruj do MSZ przez MSW.

  • 4. Data: 2003-07-22 09:43:08
    Od: a...@o...pl

> [...]
    > że podanie o sprawę kieruj do MSZ przez MSW.
    >
    > Dziękuję za radę. Do Ambasady napisałam jakieś 2 tyg.temu. Na razie cisza,
    ale zaczekam jeszcze trochę. Najbardziej denerwujące jest to, że nie mam zakazu
    za pracę "na czarno" ale za zbyt długi pobyt. Ale sama sobie jestem winna....

  • 5. Data: 2003-07-22 13:15:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    | hmm, oni są do obsługi Włochów w Polsce.

    Gdyby tak było, to nie wydawali by polskim obywatelom wiz. Zresztą również
    mają coś takiego jak radcę hadlowego, który ułatwia kontakty handlowe z ich
    państwem. Tak więc nie zgodzę się z poglądem, że są tylko dla Włochów.

    | Ty niestety musisz do naszego MSZ, ale oni przyjmą sprawę tylko od MSW.
    Tak
    | że podanie o sprawę kieruj do MSZ przez MSW.

    Nie twierdzę, że nie masz racji, ale mógłbyś podać jakąś podstawę prawną tej
    procedury?