eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCzy więzienie-katownia USA/CIAO w Starych Kiejkutach to zbrodnia przeciw ludzkości? › Re: Sądowa zbrodnia komunistyczna obecnie sędziego SN (według oskarżenia IPN)
    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sądowa zbrodnia komunistyczna obecnie sędziego SN (według oskarżenia
    IPN)
    Date: Mon, 04 Oct 2021 10:33:32 +0200 (CEST)

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:

    > O ile w odniesieniu do Kiejkut uważam, że ktoś powinien za to ponieść
    > odpowiedzialność karną, bowiem na terenie Polskie więziliśmy ludzi bez
    > prawomocnej decyzji sądu, to w odniesieniu do wzmiankowanego niżej
    > sędziego to jakaś niedorzeczność. Było prawo zabraniające kolportowania
    > ulotek, były proces, był prawomocny wyrok. Przecież idąc tym tokiem
    > rozumowania, to można wszystkich sędziów orzekających w sądach karnych
    > ścigać, bo pewnie każdy z nich kogoś skazał i był to cywil.

    Jak dla mnie to jest (politycznie) sprawa z gatunku najlepiej wygrać ale
    "prawnie formalnie przegrać ale z (politycznym) zyskiem" dość ławo też można.

    Ja obstawiam że chodzi o postawienie obrońców sędziowskiej niezależności
    (w tym KE/UE/TSUE i reszty "najwyższej kasty") na pozycji obrońców
    podobnych wyroków i sędziów komuny. Oskarżyciele mogą polecieć po linii
    "Jesteśmy przekonani że *to sądy* powinny rozstrzygnąć", takiego
    podejścia mi się czepić łatwo nie jest.

    W niektórych sprawach chodzi nie tylko o to by wygrać *w sądzie*.
    IMHO to jest taka sprawa.

    --
    A. Filip