    From: "ben" <b...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sad pracy a ksh-kompromitacja
    Date: 28 Oct 2003 23:28:11 +0100

    A ja mam na ten temat inne zdanie. Uważam, że skoro sąd miał wątpliwości lub
    zwyczajnie nie miał pojęcia (co zawsze może się zdarzyć) to bardzo dobrze, że
    nie podejmował żadnych decyzji ad hoc tylko odroczył rozprawę, aby dać sobie
    czas do namysłu (niezależnie od tego, że z pewnością nie jest to podstawa do
    odroczenia przewidziana w k.p.c.) Biorąc pod uwagę system pracy naszych sądów,
    setki spraw w referacie, kilkanaście spraw na wokandzie i brak możliwości
    stosowania tego co tak często widzimy na filmach anglojęzycznych (np."zarządzam
    przerwę do 14-tej" kiedy to sędzia ma czas, aby zjeść obiad, poczytać
    literaturę fachową, czy zwyczajnie pomyśleć) - nie dziwię się postępowaniu
    sędziego. U nas po prostu musi byc tak, że jak sędzia nie wie co dalej robić,
    to odracza, bo nie ma czasu do namysłu, nie ma pod ręką literatury (bieda), nie
    mówiąc już o kłopotach, aby móc natychmiast sięgnąć do różnych przepisów,
    których akurat nie ma przy sobie.
    Pozdrawiam
    Ben