    From: "lablador" <l...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sad pracy a ksh-kompromitacja
    Date: Tue, 28 Oct 2003 22:02:47 +0100

    > He he - no ale o czym tu dyskutować merytorycznie? Nie sądzisz chyba, że
    > znajdzie się ktoś, kto poprze stanowisko sądu? Ja lubie zazwyczaj grac
    rolę
    > advocatus diaboli, ale to juz jest o jeden most za daleko, nawet jak na
    mnie
    > :-)))

    :)

    Skomplikuje bardziej. Kolejna rozprawa p-ko temu samemu pozwanemu, powod
    jest inny. Orzeka sad w innym skladzie. Ten sam wniosek pelnomocnika
    pozwanego. Powod przedklada umowe spolki wraz z kolejnymi zmianami i
    argementuje niedopuszczalnoscia stosowania przepisow o reprezentacji
    lacznej. Pozwany przyznaje ze zarzad jest jednoosobowy i ze umowa dopuszcza
    taki jego sklad. Ale przedklada aktualny odpis z rejestru w ktorym zarzad
    figuruje jako 2 osobowy i laczna reprezentacja, po czym powoluje sie na
    domniemanie zgodnosci wpisu ze stanem faktycznym. Sad po 20 min przerwie
    stwierdza, ze musi DAC WIARE ODPISOWI Z KRS! Argementuje ze umowa mogla ulec
    zmianie i mogl do niej zostac wprowadzony zapis o reprezentacji lacznej. Po
    czym zobowiazuje pozwanego do dokonania zmian w krsie pod rygorem zwrocenia
    sie do sadu rejestrowego o zastosowanie srodkow dyscyplinujacych. Wyznacza
    pozwanemu termin (art 70kpc) i oswiadcza ze jesli w tym terminie zmiany nie
    zostana ujawnione w krsie bedzie zmuszony zawiesic postepowanie.

    Wytlumaczcie mi bo nie rozumiem postepowania sadu.
    1. Skoro pozwany i powod wiedza o zmianach w zarzadzie i zgodnie oswiadczaja
    ze zarzad jest jednoosobowy to przeciez brak dobrej wiary wylacza
    powolywanie sie na domniemanie prawdziwosci wpisow,
    2. Nawet jesli wprowadzono by zmiany do umowy spolki i postanowiono o
    lacznej reprezentacji przy pozostawieniu zapisu o skaladzie zarzadu od 1 do
    kilku osob, to w sytuacji gdy zarzad jest jednoosobowy to ograniczenie
    byloby bezskuteczne w stosunku do jednoosobowego zarzadcy.
    3.Co w takim przypadku z deklaratywnym charakterem wpisu do krs. Wygasniecie
    mandatu czlonka zarzadu nie nastepuje z chwila ujawnienia tego w rejestrze a
    z chwila rezygnacji (wypowiedzenia zlecenia )
    4. Tylko glupi pozwany wnosil by o zmiane wpisu w rejestrze po takim
    oswiadczeniu sadu co do zawieszenia postepowania.

    Mysle ze gdyby wydzial cywilny rozpoznawal sprawe, wygladaloby to inaczej. A
    moze to ja jestem w bledzie?

    > Najbardziej zabawne jest uznanie pełnomcnika za prawidłowo ustanowionego a
    > potem rozważanie, czy zarząd jest uprawniony do reprezentacji :-))))

    Tez mi sie to podoba.

    > A quasi loozak co ci przeszkadza? jak widać chłopak sobie radzi -
    > doprowadził do odroczenia w sytuacji beznadziejnej :-)))).
    Nie kwestionuje skutecznosci i szczescia co do skladu sadu :)))
    Tyle ze jego "loozakowatosc" mocno mnie zaskoczyla. Kiedy uslyuszal na
    korytarzu rozmowe strony powodowej, ze w takiej sytuacji pozostaje wniosek o
    kuratora procesowego a na przyszlosc takze i materialnoprawnego, odniosl sie
    do niej wulgarnie (nie zacytuje) i zaczal cos tam o nie znajomosci kpc
    wykrzykiwac. Osobiscie nie rusza mnie ze komus sloma z butow wystaje ale
    r.pr powinien cos soba prezentowac. Takie zachowanie kwalifikuje sie do
    postepowania dyscyplinarnego. Gdzie te czasy kiedy prawnicy praktycy swoim
    wizerunkiem budzili podziw i szacunek? Ech.

    Dan.