  • 11. Data: 2007-11-20 22:00:17
    Temat: Re: Sad grodzki czy mandat ??
    Od: Cezary Andruszko-Przepierski <p...@o...pl>

    Yzedef napisał(a):
> [...]
    > iz go potracilem. Oczywiscie o potraceniu nie ma mowy slady sa ewidentne i
    > policja to potwierdza.. jednak nasze zeznania sie roznja, policjant
    > proponuje mi mandat 300zl i po sprawie lub do sadu grodzkiego i twierdzi iz
    > moze to byc sporo wiecej, w sumie mam dylemat.. co robic? wlasnie moje
    > pytanie brzmi z doswidczenia jak sad podhcodiz do takich spraw? koles moze i
    > zrobil pare krokow na pasach ale spokojnie bym 3 razy przejechal z tym iz
    > jak zobaczyl mnei ze jade zaczal biec i zrobil co zrobil.. mam swiadka ktory
    > ze mna jechal i zezna iz widzial jak bieg..

    zapłać chłopie te 300
    teraz jesteś przegrany.
    normalnie nie rozumiem jak zdązył kopnąć cie w tył.
    normalnie to powinieneś mu mignąć i najwyzej przejechac po butach
    ciaptak z ciebie nie kierowca.
    najnorma;lniej widocznie nie umiesz normalnie jeździc tak jak trzeba.
    a gdzie miałeś klakson
    po normalnym uzyciu klaksona to taki pieszy by był tak wystraszony, że
    nawet by nie zdążył zapakować kopa w tówj samochód.
    jestes młodym kierowca i tyle

  • 12. Data: 2007-11-20 22:07:32
    Od: "Yzedef" <w...@o...pl>

    Użytkownik "Cezary Andruszko-Przepierski" <p...@o...pl> napisał w
    wiadomości news:fhvlb4$9bo$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > po normalnym uzyciu klaksona to taki pieszy by był tak wystraszony, że
    > nawet by nie zdążył zapakować kopa w tówj samochód.

    Napisal co wiedzial :)) tylko zupelnie bez senu.. ja o czym innym ty
    innym...?? nie bede ci pisal ile lat mam prawko ile kkm zrobilem bo po co
    ?:)) chlopie! ja wiem ze jestes miszczem drogowym :)) ale daruj sobie takie
    komentarze, nie zachowuj sie jak typowy polaczek.. prosze :))

  • 13. Data: 2007-11-20 22:12:27
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Yzedef wrote:

    > Znam przepisy :)) i zawsze pieszym ustepuje... to oczywsite.. tyle ze tutaj
    > tak jak pisalem mialem spokojnie duzo miejsca aby zjechac przed nim... w tym
    > miejscu sa 4 pasy ruchu.. 1 piesyz na pasach dopiero wchodzacy..

    bez jaj, skoro on cię dogonił na piechotę, to znaczy, że za daleko nie
    był. Coś tu ściemniasz.

  • 14. Data: 2007-11-20 22:20:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Yzedef wrote:

    > mam szanse.. do dobrowolnego poddania sie karze..

    czyli żaden mandat, tylko sąd grodzki, ale bez rozprawy. Koszta sądowe i
    tak będą. Jak chcesz możesz iść do sądu. Jak cię ktoś poprze, że on za
    tobą biegł, żeby cię dogonić i nikogo na przejściu nie było, to masz szanse.
    Pamiętaj, że sprawa będzie pod kątem nieustąpienia pierwszenstwa nie
    tylko temu gościowi, ale w ogóle. Zależy co powiedzą świadkowie, jak
    tłoczono tam było, ilu pieszych musiało "uciekać" itp. Sam oceń.

    To co facet może zrobić na rozprawie, to powiedzieć, że działałw
    afekcie, bo był wkurzony, że innym zajechałeś drogę i chciał cię nauczyć
    i jako argument może podrzucić, że zostałeś ukarany za wymuszenie
    pierwszeństwa. Oczywiście niewiele mu to da w sensie zapłaty ci
    odszkodowania, ale może próbować się bronić.
    Jak pójdziesz do sądu ...i wygrasz, będziesz miał argument, że robił to
    celowo.

  • 15. Data: 2007-11-20 22:22:21
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Rafał "SP" Gil wrote:
    > zaś jadąc
    > 70 km/h tą ulicą - przekonany jestem, że w każdej sytuacji zatrzymam się
    > w odpowiednim miejscu.

    też mi się tak wydawało dopóki się gościowi nie wpakowałem w tyłek. Ta
    kostka jest śliska jak lodowisko.

  • 16. Data: 2007-11-20 22:45:22
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Yzedef pisze:

    > Moglby... tyle ze przepisy tez okreslaja aby przechodzic a nie przebiegac..

    Napisałem przyspieszyć a nie wziąć rozbieg.

    > ale mniejsza z tym bo pytalem o cos innego.. mandat czy sad?? i jak sie to
    > moze miec dodrugiej sprawy ktora ja zglaszalem o uszkodzenie mienia? po to
    > pisalem psp :))

    Sam też napisałeś "znam przepisy".

    --
    Rafał "SP" Gil
    6008

  • 17. Data: 2007-11-20 22:46:36
    Od: "Yzedef" <w...@o...pl>

> [...]
    > temu gościowi, ale w ogóle. Zależy co powiedzą świadkowie, jak tłoczono
    > tam było, ilu pieszych musiało "uciekać" itp. Sam oceń.

    Dzieki za rzeczowa odpowiedz! policjant nic nie mowil mi o kosztach
    sadowych, cala akcja byla na pasach zero innych pieszych ja i moj pasazer..
    widzacy tylko jak koles dobiega i kopie :), swiety nie jestem i juz widze
    jak sedzina pyta jak zdarzyl dobiec przez 3 pasy :)), musze sobie to jakos
    logicznie opracowac:), bo byl na pasach w malej czesci.. to fakt.... ale
    ewidentnie zrobil to celowo, uciekal.. i potem sie jeszcze szarpal ze mna co
    bodajze jest nagrane w zgloszeniu na 112 z tego co wiem scjagali to
    nagranie, wiec moze to beda jakies elementy lagodzace:), pozatym 13lat jazdy
    i jeden maly mandat.. 4pkt. za predkosc.. tez moze sie liczyc?? no inigdy
    nie bylem na takim czyms :) wiec jakies doswidczenie nowe bedzie :)

  • 18. Data: 2007-11-20 22:53:18
    Od: "Yzedef" <w...@o...pl>

    > Sam też napisałeś "znam przepisy".

    Hmm nie lap mnie za slowka.. znam w sensie znajomosci kodeksu drogowego..
    ale nic wiecej, np. nie wiem jak to bedzie z odszkodowaniem, wygram swoja
    sprawe na bank o zniszczenie mienia, ale co z tego ?? dostarczylem kosztorys
    naprawy, sad w wyroku karze mu pokryc te koszty?? czy osobna sprawa
    cywilna? a jak nie zaplaci ?? i ile ma na to czasu?

    Jak znasz odp. to prosze pomoz ;-)

  • 19. Data: 2007-11-20 22:58:50
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    Yzedef pisze:

    > Jak znasz odp. to prosze pomoz ;-)

    Dostaniesz po prostu wyrok zobowiązujący do naprawienia szkody,
    która została wyceniona na XYZ złotych.

    Nie zapłaci dobrowolnie - zawijasz po KW na ten wyrok i ścigasz
    wesołka via komornik.

    Wot co, piracie drogowy.

    --
    Rafał "SP" Gil
    6008

  • 20. Data: 2007-11-21 00:01:25
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Yzedef" <w...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > ?:)) chlopie! ja wiem ze jestes miszczem drogowym :)) ale daruj sobie
    > takie komentarze, nie zachowuj sie jak typowy polaczek.. prosze :))

    Ty również zachowujesz się jak polaczek. Jeśli wmawiasz nam, że jechałeś
    na strzałce, po czym zaczynasz historię, jak to gość podbiegł przez pół
    jezdni i kopnął Ci w błotnik, to weź pod uwagę, że jeśli skrzyżowanie ma 4
    pasy, to zazwyczaj nie ze wszystkich da się skręcać w prawo. Na razie twoja
    historia brzmi absurdalnie, a prawda jest zapewne taka, że skręcałeś z pasa
    po prawej stronie, przejeżdżając przechodzącemu po przysłowiowych "butach",
    więc się wkurzył i odmalował Ci kopa w błotnik. On zezna, że się
    przestraszył i odruchowo bronił się przed upadkiem, a ty dostaniesz grzywnę
    za wtargnięcie na pasy i stworzenie zagrożenia w ruchu drogowym. Bo jak
    sądzę, porzuciłeś samochód na skrzyżowaniu, aby gonić typa, natomiast prawda
    jest taka, że najpierw powinneś zadbać o bezpieczeństwo innych uczestników
    ruchu, a dopiero później biegać za swoimi dobrami materialnymi.