  • 1. Data: 2007-11-20 17:47:14
    Temat: Opieszałość Policji w kwestiach formalnych
    Od: "Paweł Marcin Nowak" <n...@g...pl>

    Witam
    Proszę wybaczyć laicki język wypowiedzi , niestety nie mam wykształcenia
    prawniczego.
    Sprawa dotyczy kradzieży z włamaniem do mieszkania prywatnego (art. 279 § 1
    kk). Podczas tego zdarzenia ukradziono min komputer który jest dla mnie
    podstawowym narzędziem pracy (wykonuje zawód informatyka)
    Chciałbym uzyskać informacje o terminach jaki ma Policja na czynności
    związane z tego typu zdarzeniami (W urzędach państwowych jest KPA który
    dość ściśle reguluje sprawy terminów załatwiania spraw urzędowych)

    W tej chwili sprawa formalnie wygląda następująco:
    - Zdarzenie miało miejsce w dniu 30 10 2007.
    - 9 11 2007 likwidator z towarzystwa ubezpieczeniowego wykonał protokół
    szkody. Ubezpieczyciel warunkuje wypłatę odszkodowanie uzyskaniem
    postanowieniu o umorzeniu śledztwa.
    - 12 11 2007 Policja dostała do potwierdzenia listę szkód. ( mam kopie
    potwierdzoną datownikiem na komisariacie) i miała ją wysłać do towarzystwa
    ubezpieczeniowego.

    Na dzień dzisiejszy:
    - Nie otrzymałem zawiadomienia o wszczęciu postępowania w/w sprawie
    - Policja nie wysłała potwierdzenia do towarzystwa ubezpieczeniowego.

    Pytania powstały w momencie kiedy likwidator szkód powiedział, że średnio
    Policja wysyła postanowienie o umorzeniu standardowo po 20 dniach. W moim
    wypadku sprawa nie jest nawet na początku tej drogi tj. nie posiadam
    formalnej informacji o wszczęciu postępowania w sprawie. Czy istnieją
    jakiekolwiek argumenty prawne mogące przyspieszyć działania Policji ??
    Nie ukrywam, ze brak komputera wpływa negatywnie na moją pracę zawodową i
    moje dochody.

    Pozdrawiam
    Paweł Nowak

  • 2. Data: 2007-11-20 18:03:11
    Temat: Re: Opieszałość Policji w kwestiach formalnych
    Od: Any User <u...@a...pl>

> [...]
    > podstawowym narzędziem pracy (wykonuje zawód informatyka)

    > Nie ukrywam, ze brak komputera wpływa negatywnie na moją pracę zawodową i

    Skoro brak komputera wpływa na Twoje dochody, to może po prostu, nie
    czekając na odzyskanie starego, kup sobie nowy? Przecież to są grosze
    obecnie - za 2000 zł możesz kupić całkiem porządny sprzęt.

    No chyba, że nie chcesz na tle ideologicznym...

    --
    Czy każdy powinien mieć prawo głosu w wyborach?
    http://pracownik.blogspot.com

  • 3. Data: 2007-11-20 18:10:12
    Od: "Jerry" <jerry@kasuj_i-net.com.pl>

    Użytkownik "Any User" <u...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Skoro brak komputera wpływa na Twoje dochody, to może po prostu, nie
    > czekając na odzyskanie starego, kup sobie nowy? Przecież to są grosze
    > obecnie - za 2000 zł możesz kupić całkiem porządny sprzęt.

    A jeśli miał oprogramowanie w wersji OEM ?:
    Windows XP proff: 530zł
    Office XP proff: 1200 zł

    doliczyłeś monitor? Jeśli profesjonalny to nawet 5kzł nie pomoże
    sorry - to informatyk - nie grafik...
    nie każdy informatyk kosi 10 kzł / mc .....

    Jerry

  • 4. Data: 2007-11-20 19:22:54
    Od: "Paweł Marcin Nowak" <n...@g...pl>

    > doliczyłeś monitor? Jeśli profesjonalny to nawet 5kzł nie pomoże
    > sorry - to informatyk - nie grafik...
    > nie każdy informatyk kosi 10 kzł / mc .....
    >
    > Jerry

    Oczywiście, że można odkupić sprzęt , w moim wypadku to krotność tych 2 tyś
    wliczając cene software.
    Bardziej chodzi mi o nabycie wiedzy potrzebnej do egzekwowania należnych mi
    praw.

    Pozdrawiam

  • 5. Data: 2007-11-20 19:28:19
    Od: "Regand" <r...@v...pl>

    > Bardziej chodzi mi o nabycie wiedzy potrzebnej do egzekwowania należnych
    > mi praw.

    nie jestem pewien ale chyba maja miesiac czasu na umorzenie sledztwa.

    pozdrawiam

  • 6. Data: 2007-11-20 22:45:02
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Paweł Marcin Nowak" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    Nie ma terminu zakończenia postępowania. Postępowanie może być przedłużane
    przez odpowiednie organa, tak więc o ile istnieją szanse na wykrycie
    sprawcy, to może to trwać bardzo długo. Znam sprawy wieloletnie.

    Co do wszczęcia postępowania, to de facto zostało ono wszczęte podczas
    oględzin prowadzonych na miejscu włamania. Oględziny sa czynnością
    procesową, której wykonanie wszczyna proces. Ty powinieneś otrzymać
    zawiadomienie o wszczęciu z nazwiskiem policjanta prowadzącego sprawę.
    Skoro zdarzenie nastąpiło 30.10.2007 r., to ja bym się telefonicznie
    zapytał w miejscowej jednostce, co z tym powiadomieniem. Zasadniczo powinno
    zostać wysłane do Ciebie około 6-7 listopada (bo to był taki głupi okres,
    że było dużo wolnego.

    Tyle, że to powiadomienie nie załatwia Ci sprawy, bo to jeszcze nie jest
    umorzenie postępowania.

  • 7. Data: 2007-11-21 07:25:12
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Paweł Marcin Nowak" <n...@g...pl> napisał w wiadomości

    > szkody. Ubezpieczyciel warunkuje wypłatę odszkodowanie uzyskaniem
    > postanowieniu o umorzeniu śledztwa.

    a swoja droga to niezle zlodziejstwo, kosza kapuche za ubezpieczenie, a jak
    przychodzi do szkody, to czekaja na umozenie sprawy, a co mnie poszkodowanego
    obchodzi czy sprawa zostanie umozona czy nie, a jak nie zostanie umozona przez
    10 lat to co?
    powinni wyplacac odszkodowanie w terminie 30 dni i final, a jak ewentualne
    przedmioty zostana odzyskane to niech je sobie wezma, albo mi oddadza a ja im
    oddam wyplacone wczesniej odszkodowanie, do wyboru

  • 8. Data: 2007-11-21 13:45:18
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    > powinni wyplacac odszkodowanie w terminie 30 dni i final, a jak ewentualne
    > przedmioty zostana odzyskane to niech je sobie wezma, albo mi oddadza a ja
    > im oddam wyplacone wczesniej odszkodowanie, do wyboru

    A co jeśli "poszkodowany" zgłosił fikcyjną kradzież mając nadzieję na
    darmową modernizację sprzętu?
    Tylko dochodzenie może rozwiać te wątpliwości.

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 9. Data: 2007-11-21 13:56:40
    Od: "Paweł Marcin Nowak" <n...@g...pl>

    > A co jeśli "poszkodowany" zgłosił fikcyjną kradzież mając nadzieję na
    > darmową modernizację sprzętu?
    > Tylko dochodzenie może rozwiać te wątpliwości.

    Oczywiście taka opcja zawsze istnieje. Ale z drugiej strony, jeśli ktoś
    bezczelnie Ci okradł z dobytku gromadzonego przez wiele lat i masz
    ubezpieczenie aby właśnie w takich sytuacjach nie być kompletnie na 0 to
    moim zdaniem prawo powinno być precyzyjne w formalnych terminach. Sprawę
    zawsze można wznowić w momencie zaistnienia nowych okoliczności lub
    dowodów.

    Pozdrawiam

  • 10. Data: 2007-11-21 14:05:33
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Nostradamus" <l...@p...fm> napisał w wiadomości

    > A co jeśli "poszkodowany" zgłosił fikcyjną kradzież mając nadzieję na darmową
    > modernizację sprzętu?

    to ryzyko prowadzenia "ubezpieczalni", dla nich strata nawet miliona to nic, dla
    kowalskiego strata 10000 moze byc jego byc albo nie byc

    > Tylko dochodzenie może rozwiać te wątpliwości.

    i od tego sa pozniej odpowiednie srodki, aby ta kwote wyegzekwowac, lub poslac
    delikwenta do pudla