    From: "rezist.com" <s...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: STOEN, jak wywalczyc swoje?
    Date: Sun, 19 Dec 2004 01:06:49 +0100

    > To sie dzieje nawet czesto ogolnie np. podczas burzy - skok napiecia.
    > Tylko, ze tu skok napiecia spowodowany byl awaria jakigos izolatora, co
    > spowodowalo im zwarcie. Wysokiego napiecia chyba oni nie powinni pusicic do
    budynku,
    > nie?

    No dobrze, ale skad ta pewnosc ze to oni puscili? Moze zawiodly
    urzadzenia w bloku? Zazwyczaj sa takie skrzyneczki na zewnatrz lub
    na klatce (nie mam na mysli bezpiecznikow i licznikow próndu).

    STOEN nie odpowiada za jakosc urzadzen zamontowanych przez
    zarzadce budynku. Tak Ci zapewne odpowiadaja.

    > Napiecie w Polsce to 230 V (-20 V, +5 V). Takie wahania napiecia zazwyczaj
    > nic nie robia zlego, ale nie skoki spowodowane zwarciem, ktore lezy po
    > stronie STOENu.

    Problem w tym ze musisz im to udowodnic. Jak juz ktos wspomnial,
    male szanse.

    > Moze mi ktos pomoc i odpowiedziec na pytanie, jak takie rzeczy sie zalatwia,
    > a nie rozprawiac
    > na temat elektronow i zasilaczy? - ten temat chetnie podejme na jakies
    > iznynierskiej/technicznej grupie.

    W prosty sposob. Zbierz dowody i udowodnij STOENowi ze to oni, a nie
    spoldzielnia - do ktorej naleza urzadzenia w bloku, zawinili.

    Jesli wtedy beda ignorowac Twoje pisma, wystepujesz przeciwko nim
    na droge sadowa z powodztwa cywilnego.

    Nie ma innej drogi. Mozesz jeszcze uderzyc do SE albo FAKTu, oni lubia
    takie historie, ale nie obiecuj sobie za wiele po tym.

    Wiem co czujesz, bo sam po tej awarii musialem wymienic zasilacz
    i balem sie o reszte sprzetu. Wydalem kupe kasy na nowy i tez
    w sumie chcialbym aby mi ktos za to oddal. Ale pomijajac ubezpieczenie,
    nie ma takiej mozliwosci.

    Acha, z tego co pamietam awarie byly dwie. Druga, na Powislu, spowodowal
    niby jakis szczur czy inny slimak.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com