  • 1. Data: 2003-10-01 15:28:33
    Temat: SPÓŁKA JAWNA - WSPÓLNICY ???
    Od: "XXX" <xxx>

    Witam,

    czy jednym ze wspólników spółki jawnej może być spółka kapitałowa np. spółka
    z o.o.? W KSH jest napisane, że wspolnikiem moze byc osoba lub firma tylko
    nie ma jaka firma???
    Moze ktos wie cos na ten temat.
    Pozdrawiam
    Magda

  • 2. Data: 2003-10-01 15:38:57
    Temat: Re: SPÓŁKA JAWNA - WSPÓLNICY ???
    Od: Pawel <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl>

    "XXX" <xxx> wrote in news:3f7af288$1@news.home.net.pl:

    > Witam,
    >
    > czy jednym ze wspólników spólki jawnej moze byc spólka kapitalowa np.
    > spólka z o.o.? W KSH jest napisane, ze wspolnikiem moze byc osoba lub
    > firma tylko nie ma jaka firma???
    > Moze ktos wie cos na ten temat.
    > Pozdrawiam
    > Magda

    Moga byc.Zarowno spolka z o.o. czy akcyjna. Juz za rzadow starego KH uznawano ze
    jest to mozliwe. A skoro ten przepis o spolce jawnej mowi o firmie (nazwie)
    wspolnika,a pod firma moze wystepowac kazda spolka handlowa to logicznie wynika ze
    kazda z tych spolek moze byc wspolnikiem spolki jawnej.

  • 3. Data: 2003-10-01 15:55:59
    Od: "XXX" <xxx>

    Dzieki Pawle za pomoc!

    Powiem troszke przewrotnie, ze w polskim prawie nic nie jest "logiczne" a
    juz w szczegolnosci, ze "jedno wynika z drugiego".
    Raz jeszcze dzieki
    Magda

    152...

  • 4. Data: 2003-10-01 18:17:46
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "XXX" <xxx> napisał w wiadomości
    > Dzieki Pawle za pomoc!
    >
    > Powiem troszke przewrotnie, ze w polskim prawie nic nie jest "logiczne" a
    > juz w szczegolnosci, ze "jedno wynika z drugiego".

    jako ciekawostka - spotkałem się ze spółką cywilną!!! której wspólnikami
    byli osoba fizyczna i sp. z o.o.

  • 5. Data: 2003-10-01 20:12:24
    Temat: Odp: SPÓŁKA JAWNA - WSPÓLNICY ???
    Od: "Pawel Sikora" <t...@p...fm>

    "Firma" jest tam użyte nie jako przedsiębiorstwo w potocznym znaczeniu a jako
    oznaczenie przedsiębiorcy. I tak na sp. z o.o. działa
    pod jakąs tam "firmą".
    Spólka z o.o. jak najbardziej może być wspolnikiem spółki jawnej

    Paweł Sikora
    e-mail : t...@p...fm
    phone: (0 12) 654 04 62
    mobile: 601 056 150

    Użytkownik XXX <xxx> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3f7af288$...@n...home.net.pl...