  • Data: 2002-02-18 18:46:37
    Temat: Re: SPADEK PROBLEM ..
    Od: "rolek" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "rolek" <r...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:a4mvke$42b$2@news.tpi.pl...
    > moja rada: siedzieć cicho z ta wyplata i czekać na rozwój wypadków, w
    > najgorszym razie razie bedzie trzeba sie tymi pieniedzmi podzielic z
    innymi
    > spadkobiercami lecz jest to malo prawdopodobne

    aha, znalazlem cos ciekawego:
    1994.03.03 wyrok s.apel. II AKr 288/93 M.Prawn. 1994/4/15
    w Krakowie

    Wprawdzie właściciel rachunku bankowego (książeczki oszczędnościowej PKO
    itp.) ma prawo w każdej chwili wycofać powierzone bankowi pieniądze,
    jednakże prawo to ma charakter roszczenia, a nie oznacza, że jest on nadal
    właścicielem tych pieniędzy. Właścicielem ich jako rzeczy znamiennych staje
    się bowiem bank (art. 720 w zw. z art. 845 kc). Skoro zaś chodzi o pieniądze
    powierzone bankowi państwowemu, pieniądze owe uznać należy za mienie
    społeczne (art. 120 § 7 kk). Zatem pobranie owych pieniędzy przez jednego ze
    spadkobierców właściciela rachunku na podstawie upoważnienia wygasłego z
    powodu jego śmierci uznać należy za zagarnięcie mienia społecznego, a nie
    przywłaszczenie mienia powierzonego z art. 204 § 1 kk.

    Rolek