  • 1. Data: 2010-09-12 11:04:27
    Temat: SIWZ
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Do przetargu na kilka komputerów muszę opisać w SIWZ system operacyjny. W
    sieci windows 2008 mam kilkanaście komputerów, trochę aplikacji na MS SQL
    serwer, pojedyncze aplikacje DOS oraz lex. Pani od zam. publicznych mówi,
    ze nie moge w siwz napisac "system operacyjny: windows xp pro/win 7" , a
    jak dodam "lub równoważny" to muszę określić kryteria równoważności. O ile
    w przypadku programu antywirusowego lub pakietu biurowego takie kryteria
    stosunkowo latwo okreslic, to opisanie systemu operacyjnego musialoby byc
    przydlugawe... Jak to robicie w swoich zamowieniach ?

  • 2. Data: 2010-09-12 11:29:27
    Temat: Re: SIWZ
    Od: konieczko <t...@o...pl>

    W dniu 2010-09-12 13:04, Marek pisze:
> [...]
    > stosunkowo latwo okreslic, to opisanie systemu operacyjnego musialoby byc
    > przydlugawe... Jak to robicie w swoich zamowieniach ?

    Musi to byc system operacyjny na ktorym dadza sie uruchomic okreslone
    aplikacje.

  • 3. Data: 2010-09-12 11:40:23
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    konieczko pisze:

    > Musi to byc system operacyjny na ktorym dadza sie uruchomic okreslone
    > aplikacje.

    Czyli Linux + WinE będzie często OK ;->

    Z ciekawostek: kiedyś odpaliłem MS Office 2000 pod WinE :D

  • 4. Data: 2010-09-12 11:51:44
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 12 Sep 2010 13:04:27 +0200, Marek <m...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >serwer, pojedyncze aplikacje DOS oraz lex. Pani od zam. publicznych mówi,
    >ze nie moge w siwz napisac "system operacyjny: windows xp pro/win 7" ,
    Wielu zamawiajacych tak pisze i nie spotkalem protestow w zakresie
    okreslenia systemu.

    WAM

  • 5. Data: 2010-09-12 12:21:38
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    > Wielu zamawiajacych tak pisze i nie spotkalem protestow w zakresie
    > okreslenia systemu.
    >
    > WAM

    Tak, nawet UZP zrobił przetarg, w ktrórym napisali "win XP", ale przy
    projektach unijnych urzednicy, ktorzy kwalifikuja wydatki mogą takie
    niedoprecyzowane "lub równoważny" zakwestionować. Tak przynajmniej mówi
    pani od ZP, a przy kilku projektach finansowanych z kasy UE pracowała..

    Serwer win 2008, aplikacje win, ale te nowe stacje moga byc na wszyskim,
    nawet na androidzie lub BADA :)

  • 6. Data: 2010-09-13 09:46:42
    Od: Tapatik <t...@b...spamu>

    Użytkownik Marek napisał:

    > Serwer win 2008, aplikacje win, ale te nowe stacje moga byc na wszyskim,
    > nawet na androidzie lub BADA :)

    Android lub BADA na pececie?

    --
    Pozdrawiam,
    Tapatik

  • 7. Data: 2010-09-13 13:28:41
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 13 Sep 2010 11:46:42 +0200, Tapatik napisał(a):

    > Android lub BADA na pececie?

    W świecie, gdzie zakupami sprzętu i softu rządzą SIWZ wszystko jest możliwe
    ;) Idealny SIWZ to taki: "10 sztuk komputerów do zastosowań biurowych z
    oprogramownaiem."

    Doczytałem w jakiś-tam wytycznych, że np. nie mozna w specyfikacji napisac,
    że komputer ma mieć taką konstrukcję, by dało się go naprawiać/rozbudowywać
    bez uzycia śrubkręta. Dlaczego ? Ano dlatego, ze to dyskryminuje tych
    producentów, którzy robią "zwykłe" blaszaki

  • 8. Data: 2010-09-13 18:12:26
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Mon, 13 Sep 2010 15:28:41 +0200, Marek <m...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >bez uzycia śrubkręta. Dlaczego ? Ano dlatego, ze to dyskryminuje tych
    >producentów, którzy robią "zwykłe" blaszaki
    Taki zapis dyskryminuje tez producentow samochodow i mebli. Niech
    producenci "zwyklych" zmienia sobie linie produkcyjna i produkuja to
    czego oczekuje rynek.

    WAM

  • 9. Data: 2010-09-13 18:36:28
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 13 Sep 2010 20:12:26 +0200, WAM napisał(a):

    > Taki zapis dyskryminuje tez producentow samochodow i mebli. Niech
    > producenci "zwyklych" zmienia sobie linie produkcyjna i produkuja to
    > czego oczekuje rynek.
    >
    > WAM
    za:
    http://przetargi.adm.uj.edu.pl/form/RekomendacjeMSWi
    AnasprzetkompUZP.pdf

    Podczas przygotowania opisu parametrów technicznych sprzetu komputerowego
    nie jest, co
    do zasady, mo*liwe:
    - odniesienie tylko do konkretnego producenta lub konkretnych producentów,
    - odniesienie do mikroprocesorów konkretnej marki,
    - wskazanie okreslonej lub minimalnej czestotliwosci zegara,
    - wymaganie aby jednostka centralna komputera, płyta główna komputera,
    monitor,
    klawiatura, mysz lub jakiekolwiek inne niezale*nie pracujace peryferia
    pochodziły od
    producenta jednostki centralnej komputera i były oznaczone jego logiem lub
    te* *eby
    były wyprodukowane i zaprojektowane przez producenta jednostki centralnej
    komputera,
    - wymaganie konkretnych rozmiarów obudów,

    *******************************
    - wymagania aby obudowa oraz jej elementy były demontowane oraz serwisowane
    bez
    koniecznosci odkrecania jakichkolwiek srub,
    *******************************

    - wymaganie aby komputer musiał posiadac lampki kontrolne (diody) słu*ace
    do
    sygnalizowania problemów z komputerem,
    - wymaganie aby płyta główna oraz obudowa wykonana była w standardzie BTX,
    - wymaganie aby komputer posiadał dedykowane złacze na płycie głównej
    słu*ace do
    zdalnego sterowania zamkiem elektromagnetycznym,

    - wymaganie aby komputer posiadał czytnik kart mikroprocesorowych
    zintegrowany z
    BIOSem komputera.

    Takie wskazania dopuszczalne sa jedynie w sytuacji szczególnej, gdy jest to
    uzasadnione
    specyfika przedmiotu zamówienia i zamawiajacy nie mo*e opisac przedmiotu
    zamówienia za
    pomoca odwołania do norm i standardów technicznych lub poprzez odwołanie do
    jego
    wymagan funkcjonalnych, a wskazaniu takiemu towarzysza wyrazy ,,lub
    równowa*ny".
    W ka*dym takim przypadku na zamawiajacym spoczywa obowiazek uzasadnienia
    odstapienia
    od ogólnych zasad opisu przedmiotu zamówienia.

  • 10. Data: 2010-09-13 18:46:48
    Od: Marek <m...@p...onet.pl>

    > WAM
    http://gospodarka.gazeta.pl/firma/1,31560,5746060,MS
    WiA_ustawilo_przetarg_na_komputery_za_milion_.html

    Swoją drogą, to chcieli mieć komputery, a nie najtańszy złom...