    From: Marek <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: SIWZ
    Date: Mon, 13 Sep 2010 20:36:28 +0200

    Dnia Mon, 13 Sep 2010 20:12:26 +0200, WAM napisał(a):

    > Taki zapis dyskryminuje tez producentow samochodow i mebli. Niech
    > producenci "zwyklych" zmienia sobie linie produkcyjna i produkuja to
    > czego oczekuje rynek.
    >
    > WAM
    za:
    http://przetargi.adm.uj.edu.pl/form/RekomendacjeMSWi
    AnasprzetkompUZP.pdf

    Podczas przygotowania opisu parametrów technicznych sprzetu komputerowego
    nie jest, co
    do zasady, mo*liwe:
    - odniesienie tylko do konkretnego producenta lub konkretnych producentów,
    - odniesienie do mikroprocesorów konkretnej marki,
    - wskazanie okreslonej lub minimalnej czestotliwosci zegara,
    - wymaganie aby jednostka centralna komputera, płyta główna komputera,
    monitor,
    klawiatura, mysz lub jakiekolwiek inne niezale*nie pracujace peryferia
    pochodziły od
    producenta jednostki centralnej komputera i były oznaczone jego logiem lub
    te* *eby
    były wyprodukowane i zaprojektowane przez producenta jednostki centralnej
    komputera,
    - wymaganie konkretnych rozmiarów obudów,

    *******************************
    - wymagania aby obudowa oraz jej elementy były demontowane oraz serwisowane
    bez
    koniecznosci odkrecania jakichkolwiek srub,
    *******************************

    - wymaganie aby komputer musiał posiadac lampki kontrolne (diody) słu*ace
    do
    sygnalizowania problemów z komputerem,
    - wymaganie aby płyta główna oraz obudowa wykonana była w standardzie BTX,
    - wymaganie aby komputer posiadał dedykowane złacze na płycie głównej
    słu*ace do
    zdalnego sterowania zamkiem elektromagnetycznym,

    - wymaganie aby komputer posiadał czytnik kart mikroprocesorowych
    zintegrowany z
    BIOSem komputera.

    Takie wskazania dopuszczalne sa jedynie w sytuacji szczególnej, gdy jest to
    uzasadnione
    specyfika przedmiotu zamówienia i zamawiajacy nie mo*e opisac przedmiotu
    zamówienia za
    pomoca odwołania do norm i standardów technicznych lub poprzez odwołanie do
    jego
    wymagan funkcjonalnych, a wskazaniu takiemu towarzysza wyrazy ,,lub
    równowa*ny".
    W ka*dym takim przypadku na zamawiajacym spoczywa obowiazek uzasadnienia
    odstapienia
    od ogólnych zasad opisu przedmiotu zamówienia.