  • Data: 2004-07-19 15:17:20
    Temat: Re: SĄD ZGUBIŁ AKTA - CO ROBIĆ ? 178 PAR 2 KK
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik Dredd napisał:

    > Pisząc to miałem na myśli złożenie w Sądzie na pismie wniosku o
    > wydanie np. odpisu wyroku. Zmusi to Sąd do podjęcia konkretnych
    > działań (np. odtworzenia zaginionych akt) a nie wykręcania się
    > ustnymi tłumaczeniami.

    Cenna wskazówka ;) Będzie zapewne wykorzystana.

    > W konsekwencji już w
    > momencie prowadzenia (czyli jeszcze przed badaniem) były spełnione
    > przesłanki stanu nietrzeźwości, które cytowałem wyżej (stężenie
    > alkoholu w organiźmie p r o w a d z i ł o do przekorczenia progu
    > nietrzeźwości).

    Szczerze - też po obejrzeniu "materiałów" zdziwiony byłem właśnie taką
    linią obrony ... Znajomy policjant określił to inaczej (nie cytował
    art.) ale wydźwięk to miało właśnie taki: Stanem nietrzeźwości uważa
    się również stan prowadzący do niego" ... Co i odnalazłem w kodeksie
    ... Interesowało mnie jedynie czy opinia twoja opiera się o tekst typu
    "po&^$%&* sąd" czy po prostu świadomość istnienia takiego zapisu ;)

    > wnioskowanie z wyniku badania po zatrzymaniu byłoby trudniejsze i
    > nie takie oczywiste.

    Tu jak wspominałem - nie dopijano ... więc i popieram twe zdziwienie ;)

    > Jeśli Sąd uznał że było to tylko wykroczenie to winien skazać za
    > wykroczenie (zob. art. 400 kpk). Nie może być mowy o uniewinnieniu.

    Tu rozbieżność w "logice" jaką zastosowaliśmy ... SKAZANIE odebrałem
    jako coś w stylu "Uznaje winnym zarzucanego /przedstawianego przez
    prokuratora/ czynu (tu przestępstwa) ... Uniewinnienie - tak to
    nazwałem, jako , że własnie okazało się, że zmieniono kategorię czynu
    ... Chodzi mi tylko o Centralny Rejestr Skazanych - fakt obecności w
    nim , bądź nieobecności ...

    > Gdyby jednak teoretycznie założyć że doszło do uniewinnienia, które
    > stało się prawomocne to taki stan obowiązuje. Teoretycznie można
    > jeszcze mówić o kasacji ale to problem prokuratora.

    J.W. Prokurator ? Jak zawsze w większości "małych" spraw nie był
    obecny ... Czytaj - Inny sporządził akt oskarżenia , inny na
    "odpie*%^$&&^$" go odczytał ... i po ptakach ... więcej mu się pewnie
    nie chciało robić ;)

    > Co do zatrzymanego prawa jazdy to skoro nikt (ani Sąd ani urząd) nie
    > ma wyroku, to proponuję złożyć wniosek o zwrot prawa jazdy z
    > ewentualnym poświadczeniem, że było zatrzymane od...

    To, że zatrzymano "OD" jest pokwitowane ... zażądano kwitka, że
    "skazany" mając na uwadze przykazanie sądu dobrowolnie spełnił część
    kary (nie mówię o zasądzonych pieniążkach na rzecz fundacyji jakiejś i
    kosztów)...

    > do... To
    > zaświadczenie powinno zabezpieczyć interesy kierowcy na wypadek
    > gdyby wyrok nagle się odnalazł i nie był uniewinniający, bo okres tego
    > zatrzymania należałoby zaliczyć na poczet zakazu orzeczonego w
    > wyroku (o ile zatrzymanie nie wynikało z innej sytuacji niż omawiana
    > sprawa sądowa).

    Zatrzymanie jak wspomniałem wynikało z wspaniałej postawy ;)
    "skazanego" - dobrowolne oddanie ... Jako , że żywo zainteresowałem
    się tym wesołym przypadkiem zadzwoniłem do WK podając się za
    "bohatera" akcji ... I co usłyszałem ... Jeśli przyjdzie Pan po prawko
    ... My wydamy je ... nawet możemy pokwitować datę wydania (załóżmy, że
    zrobiono by to po 6 *słownie - sześciu* miesiącach od zatrzymania ...
    Z naszej "logiki" wynika, że wszystko O.K.
    Pani w WK twierdzi, że jeśli otrzyma WYROK PRAWOCNY po oddaniu już
    bohaterowi prawka, zażąda ponownie ZATRZYMANIA DOKUMENTU. Jako , że WK
    zatrzymuje prawka na podstawie prawomocnego wyroku ... I tu jest
    ciekawostka ... twierdzi, że ten okres 6 miesięcy idzie się rżnąć ...
    W porządku ... mógłbym zażądać podczas tej rozmowy podstawy prawnej
    ... Nie zrobiłem tego ... Szukam natomiast teraz podstawy ,
    sugerującej, że jest inaczej ... Bo jeśli w ciągu 2 miesięcy sąd nie
    dostarczy teraz prawomocnego wyroku , WK ZAŻĄDA wydania dokumentu ...
    Moim zdaniem tu zacznie się PROBLEM główny w tej sprawie ... Pomijam
    już wcześniejsze dywagacje na temat zasadności rozwiązania wyroku ...
    Prokurator bodaj nie zareagował ... "SKAZANY" również, bo było mu to
    na rękę ... Odnieśmy się do stanu już istniejącego - Co zrobić, by
    "SKAZANY" nie musiał 2 raz odbębniać tej części kary ? I na to już nie
    widze rozwiązania w mych wesołych myślach ;)

    Pozdrawiam serdelecznie
    --
    Stasio Podróżnik
    Black 525 tds E-34 nr rej.RP XXXXX (pl.misc.samochody-bez naklepki ;))