  • Data: 2004-07-19 14:54:14
    Temat: Re: SĄD ZGUBIŁ AKTA - CO ROBIĆ ? 178 PAR 2 KK
    Od: Dredd<...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > > Proponuję rozpocząć działania na piśmie

    Pisząc to miałem na myśli złożenie w Sądzie na pismie wniosku o
    wydanie np. odpisu wyroku. Zmusi to Sąd do podjęcia konkretnych
    działań (np. odtworzenia zaginionych akt) a nie wykręcania się
    ustnymi tłumaczeniami.

    > A to po czemu , że tak zapytam ? ;)

    Temu, że kierowca w czasie jazdy samochodem miał już w organiźmie
    tyle alkoholu, że bez wątpienia prowadziło to do nietrzeźwości.
    Piszę "bez wątpienia" bo wyniki badania po zatrzymaniu są
    jednoznacznie powyżej progu nietrzeźwości. W konsekwencji już w
    momencie prowadzenia (czyli jeszcze przed badaniem) były spełnione
    przesłanki stanu nietrzeźwości, które cytowałem wyżej (stężenie
    alkoholu w organiźmie p r o w a d z i ł o do przekorczenia progu
    nietrzeźwości).
    Dopijanie było o tyle istotne, że gdyby oskarżony po zatrzymaniu ale
    przed badaniem "dolał" sobie do organizmu choć trochę alkoholu -
    wnioskowanie z wyniku badania po zatrzymaniu byłoby trudniejsze i
    nie takie oczywiste.

    Jeśli Sąd uznał że było to tylko wykroczenie to winien skazać za
    wykroczenie (zob. art. 400 kpk). Nie może być mowy o uniewinnieniu.

    Gdyby jednak teoretycznie założyć że doszło do uniewinnienia, które
    stało się prawomocne to taki stan obowiązuje. Teoretycznie można
    jeszcze mówić o kasacji ale to problem prokuratora.

    Co do zatrzymanego prawa jazdy to skoro nikt (ani Sąd ani urząd) nie
    ma wyroku, to proponuję złożyć wniosek o zwrot prawa jazdy z
    ewentualnym poświadczeniem, że było zatrzymane od... do... To
    zaświadczenie powinno zabezpieczyć interesy kierowcy na wypadek
    gdyby wyrok nagle się odnalazł i nie był uniewinniający, bo okres tego
    zatrzymania należałoby zaliczyć na poczet zakazu orzeczonego w
    wyroku (o ile zatrzymanie nie wynikało z innej sytuacji niż omawiana
    sprawa sądowa).

    -> http://usenet.pomocprawna.info