  • Data: 2004-07-19 18:13:30
    Temat: Re: SĄD ZGUBIŁ AKTA - CO ROBIĆ ? 178 PAR 2 KK
    Od: Dredd<...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Wersja A:
    >
    > -Proszę.
    > POLICJA też nie wie ... bo skąd ... skoro sama nie zatrzymała
    > dokumentu podczas "wypadku" za który był sądzony "skazany".>
    > -Wszystko w porządku ... szerokiej drogi ...
    >
    > Wersja B (prawko jednak w urzędzie):
    > -Nie mam ... Zapomniałem, zostały w domu 200 km stąd.
    > -No to będzie mandacik za niemanie dokumentów (zdarza się
    wyjechać bez
    > prawka, DR, czy czego tam).
    > -Przyjmuję ...
    >
    > I "skazany" odjeżdża ...
    >
    > Pokręcone coraz bardziej to wszystko ...

> [...]

    Nie wykluczone że tak własnie by się zdarzyło :)
    Szczególnie jeśli klient by od ręki przyjął mandat.
    Jeśli potem nikt by skazania z art. 178a k.k. i za wykroczenie nie
    skojarzył to mogloby się udać uniknąć kolejnej sprawy o przestępstwo.
    W praktyce jednak czasem bywają skazania z art. 244 k.k. więc
    pewnie nie zawsze jest tak optymistycznie jak w powyższych
    wariantach. Policja wolno bo wolno ale komputryzuje się a policjanci
    mają bezpośredni dostęp do coraz pełniejszych systemów
    informacyjnych.
    Na marginesie: to że akta zginęły po wyroku wcale nie oznacza że
    informacja o skazaniu nie poszła w świat (np. do KRK)

    -> http://usenet.pomocprawna.info