eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoRuska rakieta i odpowiedzialność › Re: Ruska rakieta i odpowiedzialność [polityczne "doniesienia o podejrzeniu" do prokuratury/ziobrotury]
    From: "A. Filip" <a...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Ruska rakieta i odpowiedzialność [polityczne "doniesienia o
    podejrzeniu" do prokuratury/ziobrotury]
    Date: Sat, 13 May 2023 09:10:38 +0200

    cef <c...@i...pl> pisze:
> [...]
    > Sądownictwo niezależne za bardzo obecnie nie jest, ale po ewentualnej
    > zmianie władzy
    > ten odwet też nie będzie wygądał za dobrze, ale chodzi mi o to, ze
    > teoretycznie klimat
    > będzie lepszy do ścigania tych przekrętów i czy te wszystkie sprawy,
    > które były zgłoszone do prokuratury, ale nietknięte mają szansę ruszyć.
    > A co z tymi sprawami, które zostały oddalone i prokuratura uznała, że
    > nic nie robi
    > i postępowania umorzono?
    > Czy te będą wymagały ponownego doniesienia?

    "W PO przyszłości" prokuratura może wznowić o ile nie nastąpi
    przedawnienie. AFAIR jest nawet precedens skazania przez sąd księdza
    pedofila/"pedofila" na przeprosiny _po przedawnieniu_ .
    [ AFAIR Zasadniczo chyba dlatego że mu się "nie chciało" odwoływać do
    usranej śmierci].

    "Politycznie na teraz" (do wyborów 2023) liczy się czy przynajmniej w kilku
    sprawach "domyślna" decyzja prokuratury/ziobrotury (o nie wszczęciu
    śledztwa) zostanie _skutecznie_ zaskarżona w sądzie. Ja dla mnie
    brak dwóch/trzech _skutecznych_ zaskarżeń będzie mógł sugerować ogólną
    niską jakość _prawną_ tych "doniesień o podejrzeniu" i zasadniczo
    niemal tylko polityczną szopkę.

    --
    A. Filip