    From: "Marcin Krzemiński" <radca@BEZ_TEGOradca.krakow.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Rozwód - prośba o rad
    Date: Sun, 19 Nov 2006 16:53:25 +0100

    > Jako niemka nie ma prawa do majątku w polsce (?).

    Ma

    > Moje pytanie jest
    > następujące,
    > czy ktoś może wie, czy powinienem się zgodzić na taki rozwód (bez podziału
    > winy?) czy może się szykuje jakaś nowa zmiana w prawie o której nie wiem?

    Tzn. bez orzekania o winie - jest szybszy i bardziej kulturalny. Jedyną
    konsekwencją jest brak możliwości występowania później o alimenty.

    > I druga sprawa - czy ona ma jakies prawo do mojego domu?

    Jeśli działka była Twoją własnością przed zawarciem małżeństwa, to należy do
    Ciebie (pod warunkiem, że nie podpisywaliście intercyzy rozszerzającej
    majątek wspólny). Małżonka jednak może domagać się zwrotu nakładów
    poczynionych na Twoją nieruchomość.

    Marcin.

    --
    www.radca.krakow.pl